Popis:
|
Projekt byl realizován v souladu s projektovým záměrem a vycházel z ŠVP. Pomocí dalšího vzdělávání pedagogů se zvýšily odborné a metodické dovednosti vyučujících. V rámci individualizace a inovace výuky čtenářské a informační gramotnosti všichni žáci čtou ve správném tempu a se správnou intonací. Orientují se v textu a pochopí jeho význam. Samostatně vyhledávají informace, rozhodují o jejich důležitosti, porovnávají a využívají je. Formulují závěry vlastními slovy. Výrazně se zlepšila komunikace a rozvinula slovní zásoba. Většina žáků projevuje zájem číst. V rámci individualizace a inovace výuky pro zvýšení rozvoje matematické gramotnosti došlo u žáků k upevnění, zlepšení a rozvoji dovedností a nadání. Zlepšila se orientace žáků v matematických pojmech a jejich logické uvažování. Žáci aplikují své znalosti na situace z běžného života, ke shromažďování údajů využívají grafy a tabulky. Žáci se výrazně zlepšili v důslednosti a sebekontrole, využívají při řešení úkolů odhad. V rámci individualizace a inovace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje přírodovědné gramotnosti byli žáci více zapojeni do experimentů. Měli možnost přímo pracovat s přírodním materiálem, naučili se shromažďovat informace, vyvozovat závěry a ty prezentovat. Žáci se zlepšili ve formulaci problému a navrhování řešení, posílili schopnost vyhledávat informace z různých zdrojů a vyhodnocovat je. Důraz byl kladen na kritické a tvořivé myšlení žáků a na využití moderních pomůcek. V rámci inovace výuky směřující k finanční gramotnosti žáci zlepšili svou orientaci ve finanční sféře. Uvědomili si hodnotu peněz a prohloubili své znalosti rodinného hospodaření a rozpočtu. Samostatně umí zhodnotit pozitiva a negativa různých bankovních produktů. Individualizace výuky prostřednictvím digitálních technologií vedla žáky k efektivnějšímu a profesionálnějšímu využívání počítačů. Do projektu byli zapojeni všichni žáci naší školy. Vytvořené materiály obohatily výuku a budou se využívat i po skončení projektu.
|