Projekt byl zaměřen na vytvoření podmínek podporujících rozvoj individuálních schopností žáků v oblasti čtenářské a informační gramotnosti. Individuální rozvoj byl podpořen nabídkou povinných a volitelných aktivit stanovených v ŠVP ZV a individualizací vyučovacího procesu formou skupinové výuky za pomoci pedagogických pracovníků, včetně zajištění materiálních podmínek pro vzdělávací aktivity. Zároveň byli podpořeni pedagogičtí pracovníci ve vzdělávání v oblasti čtenářské a informační gramotnosti a v zavádění inovativních forem a metod výuky v této oblasti. V oblasti cizích jazyků bylo přistoupeno k dělení hodin a umožněn tak individuální přístup k potřebám a možnostem žáků. Zároveň se v rámci DVPP podařilo zlepšit jazykové kompetence učitelů cizích jazyků. Vedli jsme žáky k všestrannému používání informačních technologií. Byly vytvořeny digitální učební materiály např. pro předměty Český jazyk, Matematika, Anglický jazyk, Vlastivěda, Přírodověda a další. Pedagogové byli i v této oblasti proškoleni, aby s novými výstupy uměli kompetentně zacházet. Byla podpořena matematická a přírodovědná gramotnost pomocí inovací. Pedagogové se vzdělávali ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji těchto oblastí. Podařilo se zvýšit kvalifikovanost pedagogů v zavádění finančního vzdělávání do výuky účastí v akreditovaných aktivitách v systému DVPP MŠMT. Žáci 2. stupně byli zařazeni do programu specifické primární prevence, čímž došlo ke snížení výskytu rizikového chování žáků. Zároveň bylo využito možnosti přímé práce asistenta pedagoga ve třídě s žáky se SVP. Specifické cíle tohoto projektu byly splněny, pomocí nových metod a nástrojů bylo docíleno zlepšení stavu počátečního vzdělávání. Indikátory úspěšnosti jsou vzdělávací výsledky žáků, výsledky v soutěžích a olympiádách, prezentace školy a spokojenost žáků a rodičů.
|