Popis:
|
Projekt řešil problematiku inkluzívního vzdělávání žáků základní školy prostřednictvím nově vzniklého poradenského pracoviště, sdružujícího pracovní pozice školního psychologa, výchovných poradců 1., 2.stupně, speciálního pedagoga, asistentů pedagoga a metodika prevence. Toto pracoviště pracovalo podle ročního plánu a poskytovalo služby třídním učitelům, ostatním pedagogům, rodičům a žákům školy. Zaměřovalo se především na začleňování žáků s individuálními vzdělávacími potřebami ( tj. žáci s ADHD, žáci ze sociokulturně znevýhodněného prostředí,žáci talentovaní, žáci tělesně postižení, žáci s poruchami LMD) do běžných tříd. Díky synergickému působení odborníků poradenského pracoviště a ostatních pedagogů byly vytvořeny optimální podmínky pro začlenění těchto dětí do běžného vyučovacího procesu, minimalizoval se odchod žáků do ZŠ praktické a zlepšilo se celkové klima školy. Pro žáky bylo budováno bezpečné prostředí, podpořena vzájemná tolerance, spolupráce napříč celou školou. Díky asistentům pedagoga byla žákům nabídnuta individuální asistence v hodinách, doučování po vyučování, individuální péče byla věnována i dětem nadaným prostřednictvím individuálních projektů ve vyučování a kroužku pro nadané děti 1., 2.stupně. Pedagogům byla poskytnuta možnost vzdělávání, zaměřeného na tuto problematiku, prostřednictvím každoročních týmových sboroven. Začleňování žáků do třídních kolektivů bylo upevňováno adaptačními pobyty žáků 1., 6.ročníků a dále sledováno v průběhu roku spoluprací třídních učitelů a pracoviště. Na základě doporučení školního psychologa pracovali třídní učitelé se třídami prostřednictvím plánů třídního učitele a pravidel, které si s žáky vytvořili. Na základě zkušeností z práce kroužku pro nadané děti vznikly metodické příručky pro práci s nadanými dětmi, které budou poskytnuty také dalším zájemcům na webu školy: www.zsmarianske.cz.
|