Popis:
|
Projekt navazoval na ŠVP, kde docházelo k rozvoji jednotlivých vzdělávacích oblastí. Člověk a zdraví(rozvoj těla), Umění a kultura(rozvoj ducha),Člověk a příroda(vše v souladu s přírodou) a Člověk a svět práce(příprava do života, integrace). Pro žáky byly organizovány exkurze, besedy a přednášky týkající se jednotlivých oblastí. Byli vyškoleni ped. pracovníci v kurzu pro cvičitele zdrav. těl. výchovy a pod jejich vedením probíhá ve škole plně kvalifikovaná zdrav. těl. výchova. Proběhly také doplňující aktivity - relaxační pobyty v solné jeskyni, plavání, návštěva dětského zábavního parku a lanového centra, kterých se děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí většinou z ekonomických důvodů neúčastní. V rámci předmětu Výchova ke zdraví žáci i pedagogové absolvovali přednášky a besedy zaměřené na preventivní ochranu zdraví a zdravý způsob života a také praktický kurz zdravé výživy. Vybraní žáci navštěvovali sportovní kroužek a v něm se připravovali na sportovní turnaje. V oblasti Umění a kultura šlo především o návštěvy kulturních akcí (divadla,koncerty) a zavedení zájmových kroužků, a to tanečního, orientálních tanců, dramatického, výtvarného a keramiky. Žáci se mohli také zúčastnit exkurzí do hlavního města zaměřených na historii a umění. Rozvoj oblasti Člověk a příroda pak zajišťoval spojení dětí s přírodou, prostřednictvím terénních výukových pobytů s brannými prvky a také exkurzemi zaměřenými na environ. aktivity. Aktivita Člověk a svět práce byla úzce spojena s pracovním vyučováním jako stěžejním vyučovacím předmětem praktické školy, zaměření směřovalo k předprofesní přípravě žáků a rozvoj základních pracovních dovedností a návyků.
|