Popis:
|
Hodnocení realizace projektu "Interaktivní výuka na ZŠ Herčíkova 19" V projektovém záměru bylo stanoveno několik cílů projektu. V první řadě bylo nutné vybudovat 15 pracovišť vybavených interaktivní tabulí, z toho 9 pro žáky I.stupně a 6 pro žáky II. stupně základní školy. Tento cíl byl splněn po výběrovém řízení, učebny jsou vybaveny moderními interaktivními tabulemi Hitachi Trio. Následujícím cílem bylo vyškolení potenciálních autorů digitálních učebních materiálů s důrazem na interaktivní výuku. Uskutečnila se celkem tři školení, jejichž obsahem bylo technické zvládnutí pořízeného hardware a softwaru a dále pět pracovních workshopů, zaměřených na didaktickou stránku vytvářených materiálů. V průběhu projektu bylo vytvořeno celkem 900 digitálních učebních materiálů, všechny byly podle pravidel projektu ověřeny ve výuce. Celkem 45 sad DUM je v současné době sdíleno všemi pedagogy školy na zabezpečeném školním intranetu. Názvy sad a jejich autoři jsou k dispozici na školním webu v rámci možnosti veřejného přístupu. Hlavním záměrem projektu bylo zavedení nového způsobu výuky na dané škole, způsobu, který by podporoval aktivnější přístup žáků a jejich zapojení do výuky zábavnějšími metodami. Byl formulován předpoklad, že to povede k lepším výsledkům zejména u žáků s pasivním postojem k výuce. Tento předpoklad byl v podstatě zcela ověřen v hodinách, které probíhaly na prvním stupni. Byla pozorována větší motivace k plnění úkolů hravou formou. Dalšími cíli stanovenými v projektovém záměru bylo vyškolení šesti pedagogů v akreditovaných seminářích finanční, matematické i přírodovědné gramotnosti a implementace získaných dovedností do výuky. Všechna školení proběhla podle pravidel projektu.
|