Popis:
|
Náš projekt jsme realizovali bez zásadních problémů během 15 měsíců. Harmonogram zahrnoval čtyři klíčové aktivity, v jejichž rámci se uskutečnily následující činnosti:
- Ke 31. lednu 2012 dokončili tvůrci el. vzdělávacích materiálů 4 sady e-learningových kurzů a 4 sady e-learningových testů pro předměty Matematika, Český jazyk, Anglický jazyk a Zeměpis. Tvorba probíhala průběžně v rámci celé klíčové aktivity. Tvůrci byli v rámci své činnosti kontrolováni vedoucími pracovníky projektu - manažerem, asistentem manažera a specialistou IT. Tito pracovníci výsledky jejich činnosti připomínkovali a pomáhali tvůrcům jejich materiály dokončit v požadované kvalitě.
- Ke 31. lednu 2012 dokončili tvůrci el. vzdělávacích materiálů pod vedením ředitelky školy inovaci školního vzdělávacího programu, a to formou dodatku. Do tohoto dokumentu byly zavedeny interaktivní vzdělávací postupy formou e-learningu do předmětů Matematika, Český jazyk, Anglický jazyk a Zeměpis. Inovovaný dodatek ŠVP vstoupil v platnost dne 1. února 2012, aby se podle něj mohlo od 2. pololetí 2012 vyučovat.
- Dne 20. října 2011 proběhlo pod vedením lektora dodavatele ICT systému pro e-learning Škola OnLine – OLAT první školení učitelů, a to v tvorbě e-learningových materiálů. Čtyřhodinového školení se zúčastnili 4 tvůrci vzdělávacích materiálů, manažer projektu a specialista IT. Účastníci školení se zejména seznámili se základními principy ovládání systému, s jeho administrací a zejména se všemi možnostmi tvorby elektronických vzdělávacích materiálů a testů v systému OLAT. Školení realizoval dodavatel ICT systému pro e-learning s podporou manažera projektu, asistenta manažera a specialisty IT.
Dne 22. února 2012 proběhlo školení pedagogů v práci s e-learningovým systémem Škola OnLine - OLAT a vytvořenými e-learningovými materiály ve výuce a v přípravě na ni. Školení trvalo 4 hodiny a zúčastnilo se jej celkem 15 pedagogů, z toho 12 žen a 3 muži. Účastníci se dozvěděli, kde najdou konkrétní dokončené e-kurzy a e-testy, jak je využijí ve výuce a jak je mohou podle potřeby upravovat. Také se dozvěděli, jak mohou konkrétní materiál přidělit k prostudování konkrétním žákům nebo skupinám žáků, např. když některý z žáků chybí z důvodu nemoci.
- Dne 20. března 2012 proběhlo školení žáků v práci s e-learningovým systémem Škola OnLine - OLAT a vytvořenými e-learningovými materiály ve výuce. Školení se zúčastnilo celkem 71 žáků, z toho 31 dívek a 40 chlapců. Účastníci se dozvěděli, jak se přihlásit do e-learningového systému, kde najdou konkrétní e-kurzy nebo e-testy, určené k prostudování a jak s nimi mohou pracovat (např. jak vyplnit e-test).
- Od února 2012 proběhlo ověřování dokončených elektronických vzdělávacích materiálů ve výuce. Ověřování probíhalo tak, že jednotliví učitelé daný e-kurz a e-test použili v hodině, která tématicky souvisela s uvedeným materiálem, což doložili záznamem v třídní knize a zpracováním prezenční ověřovací listiny. To se týkalo všech čtyř předmětů, zapojených do projektu: Matematiky, Českého jazyka, Anglického jazyka a Zeměpisu.
Byla tak ověřena přínosnost elektronických výukových materiálů pro žáky s lehkým mentálním postižením. Výsledky ověření byly zpracovány v evaluační studii o přínosech projektu pro cílové skupiny - žáky a učitele. Na ověřování se podíleli kromě zapojených pedagogů i vedoucí pracovníci projektu, kteří kontrolovali činnost pedagogů v hodinách a následně s nimi konzultovali jejich výukové postupy a možnosti zlepšení.
|