Projekt byl realizován ve čtyřech klíčových aktivitách, alespoň do jedné aktivity se zapojili všichni žáci školy. A 01: Aktivitu "Představivost a zručnost" realizovali žáci prvního stupně a rozvíjeli v ní hrubou a jemnou motoriku. Využívali polytechnické stavebnice Merkur, Maxim, Teilfoc, Mosaic color i běžně dostupných materiálů, ze kterých tvořili různě náročné výrobky. V této aktivitě byla významná motivační část i propojení vytvářeného díla s jinými vyučovacími předměty. Rozvoj dovedností byl patrný. A 02: Aktivita "Technické činnosti" byla ve formě volitelného předmětu zaměřena na rozvoj dovednosti pracovat s ručním nářadím při zpracování dřeva, kovu či plastu. Součástí byla i dovednost číst a vytvořit technický výkres jako podklad pro zhotovení výrobku. V průběhu ročního výukového cyklu bylo možné pozorovat zvýšení dovedností při postupném zpracování náročnějších výrobků. A 03: Aktivita laboratorní práce rozšiřovala a prohlubovala poznatky z oblasti fyziky, chemie a přírodopisu. Taktéž vyžadovala zručnost při přípravě experimentů, navíc provádění systematických záznamů a vyhodnocování pozorovaných jevů. Obsah a forma práce měla kladný vliv na motivaci žáků a na rozšiřování jejich dovedností i poznatků. I tato aktivita byla volitelným předmětem a spolu s technickými činnostmi tak umožňovala individualizaci vzdělávání. A 04: Aktivita "Za technikou" zahrnovala exkurze v technicky zaměřených středních školách (včetně praktických činností), exkurze ve výrobních firmách a exkurze ve veřejných technických expozicích (Národní technické muzeum, Techmánia Science center, Dny vědy a techniky v Plzni), částečně interaktivního charakteru. Žáci během této aktivity značně rozšířili svoje poznatky o reálné výrobě, vývoji techniky ale také o různých zákonitostech, které odhalují přírodní vědy a které jsou v různé míře využívány v technických zařízeních i v běžném životě.
|