Řešení projektu bylo založeno na spolupráci pedagogů partnerských škol s lektory planetária. Sestávalo z 5 na sebe navazujících klíčových aktivit, kdy v prvních dvou vznikaly potřebné produkty pro práci s cílovou skupinou (návody k praktickým činnostem, doprovodné pracovní listy, on-line testy, a čtyři 4 audiovizuální pořady pro planetárium) Třetí klíčová aktivita byla stěžejní s hlediska vlastní práce s cílovou skupinou ? během ní došlo k naplnění monitorovacího indikátoru návštěvnosti cílové skupiny. Poslední dvě klíčové aktivity stojící na pomyslné pyramidě podpory zájmu o přírodovědné obory byla realizace projektového dne a následně exkurze pro 30 nejzaujatějších studentů. Výsledkem spolupráce bylo vytvoření 4 produktů modulové výuky sestávající z pořadu v planetáriu a následně realizovaných praktických činností s využitím pořízené didaktické projekční techniky a učebních pomůcek. Ke každému modulu byla sestavena sada pracovních listů a on-line testů. Projektu se zúčastnilo celkem víc než slíbených 1000 žáků a studentů z cílové skupiny z devíti partnerských škol, z nichž dvě byly základní, jedna obchodní akademie, jedno anglické gymnázium a pět víceletých gymnázií, přičemž se jednalo o školy nejen ostravské, ale i z Havířova, Opavy a Bílovce. V průběhu realizace projektu se podařilo motivovat zúčastněné žáky ke studiu přírodních věd, což prokázalo více než padesát účastníků projektového dne, kteří prezentovali výsledky svého zájmu. 30 nejlepších z nich bylo odměněno účastí na třídenní exkurzi po významných českých vědeckých pracovištích.
|