Popis:
|
Projekt se zaměřil na podporu žáků v podnikatelské oblasti, na rozvoj jejich podnikatelských znalostí, schopností a dovedností a usiloval o reálné a názorné zobrazení praxe. Škola dlouhodobě poskytuje odborné vzdělání, které je uplatnitelné na trhu práce ihned po jejím ukončení, avšak postrádala praktickou názornost výuky. Projektem byla docílena inovace výuky odborných předmětů. Vznikl volitelný předmět Fiktivní firma, zaměřený na praktičnost, možnost žáků vyzkoušet si vedení a fungování firmy na vlastí kůži. Do výuky byli zapojeni žáci nepodnikatelských oborů, kteří navázali díky svému působení ve firmě kontakt s reálným pracovním světem podnikatelů, jehož činnosti do jisté míry kopírovali. Díky získaným novým znalostem a dovednostem tak rozšířili možnosti svého budoucího uplatnění na trhu práce. Vyučující koordinovali práci žáků a směrovali je k co nejrealističtější podobě fungování firmy. Při výuce byli žáci vedeni k samostatnosti i týmové práci, komunikaci, odpovědnosti, pracovitosti, využívání techniky aj. Byla vytvořena jednotlivá oddělení, a to ředitel, sekretariát/recepce, účtárna, personální, právní, marketingové, obchodní oddělení. Byla založena fiktivní firma, která se zaměřila na oblast dopravy. Byl sestaven tematický plán pro činnost jednotlivých oddělení. Pilotní výuka byla realizována od ledna do prosince 2014, které se zúčastnilo celkem 14 žáků. Žáci jednotlivých oddělení zpracovávali své agendy, jejich práce probíhala ve spolupráci s Centrem fiktivních firem, který vede relevantní rejstříky a umožňuje fiktivním firmám realizovat obchodní činnost. Završením roční práce žáků ve fiktivní firmě byla aktivní účast na Veletrhu fiktivních firem v Olomouci. Ta byla možností zúročit nabyté zkušenosti a dovednosti na veřejném fóru. Člen fiktivní firmy Lukáš Koněvalík získal ocenění jako nejlepší Obchodní reprezentant veletrhu. Byl zpracován manuál Průvodce fiktivní firmou. Na webových stránkách školy byla zřízena sekce k aktivitám fiktivní firmy.
|