Inovativnost projektu spočívala v popularizaci metodiky výuky odborných praxí v oborech geodézie a stavebnictví, propojení teoretické výuky s aktuální praxí a zatraktivnění technických oborů pro žáky základních škol regionu. Pro výuku geodézie bylo vybudováno polohopisné a výškové bodové pole. Pro moderní výuku učební praxe byly zhotoveny modely stavebních konstrukcí, které přispějí k rozvoji manuální zručnosti žáků a k reálnému propojení teoretické a praktické výuky. Projekt byl doplněn o tvorbu nových aktuálních výukových materiálů. Celkem metodici vypracovali 11 nových výukových materiálů. Vytvořením aktuálních výukových materiálů se zapracovanými technickými novinkami, změnami norem a předpisů jsme dosáhli začlenění technického standardu a normované legislativy do výuky. Inovace didaktických materiálů pro potřeby žáků i učitelů je přidanou hodnotou k pedagogickým dovednostem učitelů a ke zvýšení motivace žáků. Inovaci spatřujeme i v zapojení odborných firem do projektu a v možnosti komunikace žáků s odborníky z praxe o nových technologických postupech a materiálech. Cílovou skupinou této části projektu byli žáci PSŠ Letohrad. Propojení školních aktivit mezi žáky ZŠ a SŠ bylo motivačním prvkem pro zvýšení zájmu žáků základních škol o technické obory v našem regionu. Druhou cílovou skupinou projektu tak tvořili žáci ZŠ regionu, u kterých byla snaha o posílení jejich motivace ke studiu technických oborů (čtyřletých maturitních i tříletých učebních) na SOŠ pořádáním "Technických her". Pro dosažení stanovených cílů u obou cílových skupin jsme spolupracovali s vytipovanými ZŠ v regionu a odbornými firmami. Plánované aktivity zrealizovali učitelé PSŠ Letohrad. Za celou realizaci projektu bylo podpořeno celkem 2659 žáků (2194 chlapců/ 465 dívek) - ZŠ regionu + PSŠ Letohrad.
|