Popis:
|
Projekt směřoval zejména k podpoře manuální zručnosti žáků a také k posílení jejich rozhodovacích dovedností při volbě povolání. Během školního roku pracovalo v dělených hodinách pracovního vyučování na 1. stupni a pracovních činností a přírodovědných praktik na 2. stupni celkem 791 žáků . Vyučující se jim mohl věnovat individuálněji - při práci se šicími stroji, přístroji, při hodině vaření nebo v dílně nečekali na vystřídání. V zájmových útvarech Dílnách zručnosti každé středeční odpoledne smysluplně trávilo volný čas 76 žáků. Mnohé recepty a návody uplatnili i doma. Třídenní prožitkový kurz k volbě povolání Čím budu? absolvovalo 150 žáků 8. ročníku. Získávali představu o budoucím oboru svého povolání, zjišťovali svoje osobnostní charakteristiky, studijní předpoklady a schopnosti, v rámci exkurzí navštívili zařízení středního školství a výrobní závody. Prováděná měření efektivity akce prokázala přínos pro většinu účastníků. 120 rodičů věnovalo svůj volný čas přípravě a realizaci prezentace vlastní profese ve třídě či organizaci exkurze na svém pracovišti. Ukázali žákům, jaké to je, mít rád svoje povolání a být skutečným profesionálem. Celkem 80 žáků 5. - 9. ročníku prožilo týden na akci Pojeď s námi na prázdniny pro šikuly a šikulky - farmáře a švadlenky. Švadlenky se nejprve učily šít ručně a pak na šicím stroji. Podle střihu si ušily kalhoty nebo sukni, batikovaly tričko. Farmáři se seznamovali se zemědělskou výrobou. Navštívili Seletický dvůr s ochutnávkou místních mléčných a masných výrobků. Pomocí moderního vybavení prováděli analýzu vody a půdy, pletli košíky z pediku, pekli housky. Pro dalších 40 žáků proběhl formou příměstského tábora 5denní program ve školní dílně, včetně technických exkurzí, sportovních aktivit a stravování. Učitelé sestavili metodické příručky, videotéka záznamů prezentací povolání rodičů bude i nadále používána při výuce volby povolání. Díky novému vybavení mj. vznikl na pozemku školy Školní dvůr se skleníkem.
|