V říjnu 20110 byla zahájená práce na inovaci ŠVP, kdy vzniklo učivo v jednotlivých předmětech rozdělené na úroveň kmenovou, přizpůsobenou a rozšířenou. Tato práce byla ukončena do dubna 2011. Vznikla také databázová aplikace „Osnovy“ pro informační systém školy, která umožňuje práci s takto rozvrstvenými osnovami. V průběhu listopadu 2010 až srpna 2011 byla do této aplikace přenesena data z ŠVP. Dále vznikly v průběhu února až srpna 2011 další databázové aplikace pro IS školy: „Hodnocení“ (umožňuje efektivní vytváření a správu průběžných a pololetních hodnocení žáků), „Roční plány“ (umožňuje plánovat učivo pro jednotlivé předměty, úrovně a ročníky), „i-plány“ (umožňuje tvorbu a správu i-plánů žáků školy), „Učební plány“ (pomocná aplikace, která zajišťuje propojení aplikací Osnovy, Roční plány a i-plány v souladu s verzí učebního plánu podle ŠVP), „Sledování znalostí“ (propojuje i-plány a roční plány, umožňuje archivovat, co a jak žák ze svého i-plánu po jednotlivých předmětech zvládá). Aplikace „Hodnocení“ byla využívána od dubna 2011, ostatní aplikace od srpna 2011. V období února až prosince se příjemce také věnoval hledání a úpravně metod vhodných pro efektivní učení, hodnocení a učitelský management s ohledem na práci se skupinami žáků na různé úrovni. Probíhala školení věnovaná této problematice. Pracovníci projektu připravovali a vyhodnocovali na poradách realizačního týmu zkušební hodiny (intenzivně v květnu a červnu 2011). Inspiraci hledali i na pracovní stáži ve škole v anglickém Basingstoke v září 2011. O podnětech z ní následně diskutovali i po návratu na poradách realizačního týmu. Konečně byly zlepšeny materiální podmínky pro takovou výuku nákupem a vytvořením vhodných didaktických pomůcek a notebooků. V září 2011 byly vytvořeny i-plány pro žáky 2. až 9. třídy, které byly v únoru 2012 doplněny i-plány pro žáky 1. třídy. S těmito i-plány se následně pracovalo při běžné výuce ve škole. Nabité zkušenosti se následně zúročili v několika metodických materiálech.
|