V průběhu projektu bylo vytvořeno informační centrum školy, které umožňuje žákům pracovat s různými informačními zdroji. Je vybaveno PC s přístupem na internet, encyklopediemi, odbornými publikacemi a další literaturou. Pedagogům školy umožňuje pracovat s informacemi, které rozvíjí jejich ( i žákovskou) čtenářskou a informační gramotnost. Informační centrum umožnilo přístup k informačním zdrojům všem žákům vesnické školy. Při školních projektových dnech, tvorbě ročníkových nebo absolventských prací a při výuce předmětu Tvorba prezentací byly u žáků rozvíjeny kompetence potřebné pro analýzu a interpretaci získaných informací. Škola postupně pracovala na změně v oblasti práce s informacemi. Prostřednictvím projektu nebyly informace žákům předkládány jako hotové. Všechny aktivity, ve kterých byli cílovou skupinou žáci školy, byly nastaveny tak, aby tito získávali informace samostatně , formou skupinové práce nebo dalšími kooperativními činnostmi. Škola vytvořila hodnotící materiály těchto aktivit, které se staly součástí školního vzdělávacího programu. V průběhu projektu se podařilo rozšířit učitelské kompetence v oblasti práce s PC absolvování seminářů se zaměřením na práci s dostupnou technikou a počítačovými programy, které jsou k dispozici v informačním centru školy. Od zahájení projektu do jeho zakončení byl v rámci projektu vyučován v 9. ročníku předmět Tvorba prezentací, kde se žáci učili základní pravidla pro tvorbu prezentací své činnosti v oblasti práce s informacemi a informačními zdroji. Svoje prezentace vytvářeli pomocí technického zařízení, které je dostupné v informačním centru. Učitelé školy vytvořili osnovy předmětu, metodické postupy a hodnocení práce žáků v předmětu. Ten se stal součástí školního vzdělávacího programu ve vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie. Prostřednictvím projektu došlo k rozšíření mimoškolní vzdělávací nabídky. Zejména o nové zájmové kroužky Angličtina pro pokročilé a Psaní všemi deseti byl mezi žáky velký zájem. Škola těchto kroužků využila například k rozšíření komunikačních dovedností žáků v anglickém jazyce. V rámci kroužku Angličtina pro pokročilé dokázali žáci navázat kontakt s 15 školami v rámci Evropy a komunikovat s jejich žáky.
|