Popis:
|
Východiskem pro projektový záměr bylo vlastní hodnocení školy. Cílem projektu bylo zvýšit kvalitu vzdělávání ve vybraných oblastech, ve kterých by bylo možné získané finanční prostředky účelně využít. Při celkovém hodnocení projektu a dosažení našich cílů bylo vycházeno z průběžného monitorování, výsledků hospitací, rozhovorů s pedagogickými pracovníky a ze závěrečného dotazníku, který byl připraven pro všechny učitele školy. Celkově lze říci, že projekt byl pro školu velmi přínosný. Cíle, stanovené v projektovém záměru, se podařilo z větší části dosáhnout. Novým materiálním vybavením byly vytvořeny ve škole dobré podmínky pro další zkvalitňování výuky. Více motivovaní žáci projevují zájem o výuku, je jim umožněno dosáhnout úspěchu i v nových oblastech. Díky aktivizujícím metodám a individualizaci jsou stále více přímo zapojováni do výuky. Projekt přinesl i motivaci učitelů pro používání získaných znalostí a dovedností i po jeho skončení. Proškolení pedagogové využívají novou techniku a vytváří si vlastní inovativní výukové materiály, nebo alespoň využívají materiály již vytvořené. V porovnání stavu na začátku a na konci projektu je vidět obrovské zlepšení v tvorbě vlastních výukových materiálů u většiny zapojených učitelů. Bohužel stále je vidět neochotu některých učitelů ke změnám ve stávajícím stylu výuky. Z 20 zapojených učitelů by se do podobného projektu znovu zapojilo 11, 3 by se již nezapojili a 6 učitelů se nevyjádřilo. Za klady projektu uvádí především větší zájem žáků o výuku, možnost profesního i osobního růstu, možnost finančního ohodnocení, možnost vybavení školy potřebnou technikou a následné kladné hodnocení ze strany ČŠI. Za zápory projektu považují neochotu některých učitelů ke spolupráci, náročnou administrativu a nemožnost využít některé vhodné zdroje kvůli autorským právům. Dva učitelé si myslí, že finanční ohodnocení některých tvůrců úplně neodpovídalo počtu hodin, strávených nad tvorbou výukových materiálů. Mělo by být vyšší.
|