Projekt byl realizován v 6 klíčových aktivitách, ve kterých byly naplněny všechny cíle a výstupy projektu. KA 1 - Pořízení vybavení pro realizaci projektu a další distribuci materiálů V rámci této aktivity došlo ke zbudování zázemí pro tisk a distribuci projektových opor. V průběhu období realizace bylo vypsáno výběrové řízení na pořízení počítačové techniky. V rámci tohoto výběrového řízení byl zakoupen kopírovací stroj Minolta, barevná laserová tiskárna HP, notebook, digitální fotoaparáty, sady interaktivních učebnic FRAUS, a dva sety interaktivních tabulí. Dále byl zakoupen kroužkovač vazeb, laminovačka, řezačku, mikrofony, reproduktory a kancelářské potřeby. KA 2 - Školení pedagogických pracovníků v oblasti projektového vyučování V termínech 10.- 11.2.2009 a 5.- 6.3.2009 se v prostorách Multifunkčního, vzdělávacího, komunitního a kulturního centra Fabrika Svitavy uskutečnily dva dvoudenní semináře na téma Projektové vyučování. Lektorem obou seminářů byl Mgr. Tomáš Koten, učitel ze Základní školy Povrly, budoucí ředitel Ústavu pro inkluzivní vzdělávání. Prvního semináře se zúčastnilo celkem 19 účastníků. Druhý seminář absolvovalo celkem 21 účastníků. V průběhu seminářů se účastníci naučili aktivnímu činnostnímu učení napříč předměty v kooperativních skupinách. Dále se seznámili s trendy a přístupy projektového vyučování a prací v kooperativních skupinách u nás a ve světě a zaměřili se na nejúspěšnější školský model (podle výzkumu PISA) - ,,Finský model" a jeho aplikací na české prostředí. Byli seznámeni s kritérii projektového vyučování a dále jim byli nabídnuty aktivity, hry a formy práce, které povedou k tomu, aby výuka byla pestrá, činnostní a zajímavá. Všichni zúčastnění dostali plastové desky, které byly pořízeny v rámci publicity projektu. Na závěr všichni dostali certifikát o absolvování semináře. KA 3 - Školení pedagogických pracovníků v oblasti ICT projektů V průběhu měsíce dubna proběhly dva kurzy školení. První kurz se uskutečnil v termínech (1., 15. a 22.4.2009). Druhý v termínech (2.,16. a 23.4.2009). Délka jednoho kurzu činila 15 hodin. Celé školení probíhalo v pronajaté počítačové učebně Gymnázia. Kurzů se zúčastnilo celkem 30 účastníků. Lektorem kurzu byla Mgr. Alena Samuelová. Účastníci kurzu se naučili v rámci jednotlivých seminářů ovládat interaktivní tabuli a připravovat jednotlivé projektové opory v programu SMART Notebook. Účastníci kurzů dostali na závěr certifikát o absolvování. KA 4 – Tvorba opor a jejich zavádění V rámci této aktivity došlo k tvorbě 88 projektových opor. Celkově bylo vytvořeno 40 tzv. velkých a 48 tzv. malých opor. Všechny projektové opory byly součástí průběžných monitorovacích zpráv na DVD nosiči, souhrnně jsou součástí závěrečné monitorovací zprávy. Všechny projektové opory byly v průběhu tvorby pilotně ověřeny na žácích. Každá z opor byla zkontrolována manažerem projektu nebo asistentkou projektu. Sekretář projektu následně provedl tisk vytvořených projektových opor, jejich svázání a distribuci do školních databank všech partnerských škol. KA 5 – Řízení projektu Na řízení projektu se podíleli: manažer projektu, asistent projektu, sekretář projektu, účetní, webmaster. Na webových stránkách www.zs5.svitavy.cz se pravidelně aktualizovaly informace ohledně tvorby projektových opor. Všichni administrativní zaměstnanci se podíleli na tvorbě monitorovacích zpráv, přípravě podkladů pro monitorovací zprávy. Manažer a asistent projektu dále zkontrolovali všechny projektové opory. Sekretář projektu následně provedl tisk nově vytvořených projektových opor, jejich svázání a distribuci do všech partnerských škol. KA 6 – Závěrečný workshop V rámci této aktivity došlo 12.12.2011 k uspořádání workshopu, kde byla zhodnocena úspěšnost realizace projektu, jeho přínos pro cílovou skupinu i společnost obecně, efektivita a možnosti další navazující realizace. Na realizaci této aktivity se primárně podílel manažer projektu s pomocí ostatních členů realizačního týmu. Každý přispěl svým vlastním vyhodnocením, náhledem na projekt i zkušeností s reakcí cílové skupiny. Závěrečného workshopu se zúčastnilo celkem 45 osob. Celkem bylo podpořeno 3580 žáků, 1936 chlapců a 1644 dívek. Projektové opory byly vytvořeny celkem z 22 vzdělávacích oblastí.
|