Cílem projektu bylo zkvalitnit a zpestřit výuku přírodních věd (fyzika, biologie, chemie) s důrazem na laboratorní práce a experimenty za využití moderních pomůcek a ICT. K tomu bylo nejprve třeba zmodernizovat stávající učebnu fyziky. Žáci mají v současné době k dispozici plně funkční učebnu vybavenou interaktivní tabulí, vizualizérem, dataprojektorem. Dále jsou všechna žákovská místa připojena k rozvodu elektrické energie a lze tedy plně využívat nově zakoupené pomůcky systému Vernier, které je možné propojit s počítačem. Učebna má v současné době i možnost zatemnění. V rámci projektu dále došlo k nákupu měřících sond a dataloggerů systému Vernier, notebooků a sad pro optiku. Tím jsme umožnili žákům školy seznámení s moderními pomůckami. Díky nim mohou pracovat na zadaném úkolu, okamžitě vyhodnocovat naměřené veličiny a zpracovávat výsledky měření. Tyto pomůcky umožňují i měření, která nešla s tradičními školními pomůckami provádět. Žáci tak získávají své znalosti nejen teoreticky, ale jsou schopni si takto získané poznatky ověřit i prakticky. V rámci projektu došlo k vytvoření nových produktů. Jedná se o 9 manuálů - návodů pro laboratorní práce a pracovní listy. Tyto návody byly v rámci projektu pilotovány, následně upraveny a jako 9 ucelených bloků vytištěny. Tyto materiály budou nadále používány při výuce fyziky, chemie a biologie. Dále byl vytvořen e-learning v prostředí Moodle. V rámci tohoto e-lerningu mohou žáci získat teoretické znalosti potřebné pro měření. Své znalosti si mohou také ověřit díky testům vytvořeným v tomto prostředí. Pro spojení teorie s praxí bylo uskutečněno 10 exkurzí do provozů a závodů. Těchto exkurzí se zúčastnili žáci všech ročníků školy.Tyto exkurze mohou našim budoucím absolventům pomoci při rozhodování při volbě budoucího povolání a výběru vysoké školy.
|