Název projektu:
|
Učíme se s Figurkou - program pro zvyšování kompetence pedagogických pracovníků a zkvalitnění vzdělávání pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
|
Registrační číslo:
|
CZ.1.07/1.2.00/08.0121
|
Typ projektu:
|
individuální projekt ostatní (IPo)
|
Prioritní osa:
|
Prioritní osa č. 1: Počáteční vzdělávání
|
Oblast podpory:
|
Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
|
Geografické vymezení:
|
Středočeský kraj, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, Ústecký kraj, Liberecký kraj, Královéhradecký kraj, Pardubický kraj, Vysočina, Jihomoravský kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj, Zlínský kraj
|
Doba realizace:
|
od 27. července 2009 do 31. března 2011
|
Celková alokovaná částka:
|
5 842 442,96 Kč
|
Webová stránka:
|
http://ucimese.figurka.net/
|
Popis:
|
Projekt Učíme se s Figurkou nabídnul žákům a učitelům novou výukovou metodu zaměřenou na zlepšení intelektuálních schopností a dovedností. Základ tvoří systematický rozvoj abstraktního myšlení prostřednictvím definovaného prostředí, kterým je šachovnice. Právě na ní lze vytvořit nepřeberné množství úloh, které se soustředí na zlepšení orientace, vytváření primitivních algoritmů, nebo mohou zdokonalovat paměť či rychlost a přesnost úsudku. V první části projektu byla ve spolupráci s pedagogy 6 partnerských škol upravena metodiku pro konkrétní individuální potřeby dětí, přizpůsobena cvičebnice a speciální didaktické pomůcky, vytvořen CD- rom pro interaktivní tabule. Poté se metodika uplatňovala přímo ve výuce. Celým pilotním programem prošli pedagogové a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. V konečné fázi projektu proběhly ve všech krajích ČR semináře pro speciální pedagogy. Cílem projektu bylo zlepšit rovné příležitosti pro děti s různými typy hendikepů.
|