Projekt byl realizován od 22. 10. 2014 do 21. 9. 2015 v 39 partnerských ZŠ a SŠ Moravskoslezského a Olomouckého kraje. Na vstupu do projektu a na jeho výstupu zpracovaly zapojené školy hodnotící zprávy z pohledu využívání ICT ve škole (pro tento účel jsme zvolili aplikaci Škola21 na portálu RVP.CZ). Ve zprávách školy zkoumaly ve vytipovaných indikátorech, k jakému posunu v oblasti implementace ICT do života školy za dobu realizace projektu došlo. V tomto projektu se pedagogičtí pracovníci škol seznamovali s možnostmi využívání NTB/tabletu ve výuce ve svém předmětu. Zahájení vzdělávání bylo organizováno formou společného workshopu k tématu Výukové objekty na internetu. Na ně navazoval intenzivní kurz práce s NTB/Tabletem a příprava na oborovou didaktiku podpořenou ICT (zpravidla paralelně). V projektu byla část vzdělávání směrovaná na podporu dalšího systematického rozvoje ICT ve škole - příprava metodiků ICT. Vedoucí pracovníci zapojených škol se účastnili kurzu, který se věnoval veřejným zakázkám, ve většině případů pak zvládli realizovat výběrová řízení na pořízení NTB/tabletů do své školy. Následoval kurz věnovaný autorskému zákonu a stáž v některé ze škol, aby se mohli lépe seznámit se způsobem využívání ICT ve škole obdobného typu. V průběhu celé realizace projektu byla dána pedagogickým pracovníkům zapojených škol možnost využít některou z forem mentoringu, jako inovaci jsme v projektu ověřovali použití sw eMentor, pomocí kterého lze provádět záznam vlastních hodin a jejich následný rozbor. Všechny formy mentoringu byly v projektu využity a měly dobrý ohlas mezi zapojenými školami. Celkem bylo v projektu realizováno 268 (vč. 2 konferencí) kurzů. Vzděláváním a mentoringem bylo podpořeno celkem 1611 osob.
|