Geografické vymezení:
|
Středočeský kraj, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, Ústecký kraj, Liberecký kraj, Královéhradecký kraj, Pardubický kraj, Vysočina, Jihomoravský kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj, Zlínský kraj
|
Popis:
|
Globálním cílem projektu Let´s sepak together bylo podpořit a zkvalitnit výuku cizích jazyků ve školách a pomáhat se zaváděním nových metod do výuky, zejména metody CLIL. Dalším cílem byla podpora internacionalizace škol a podpora učitelů formou prohlubování jejich cizojazyčných kompetencí. Podpoření a zkvalitnění výuky se podařilo díky zapojení rodilých mluvčích do výuky na 60 základních školách v průběhu školního roku 2014/2015, kdy se tito rodilí mluvčí zapojovali nejen do výuky jazyka napříč prvními a druhými stupni ZŠ, ale asistovali i při výuce v dalších předmětech, chodu družiny či dalších mimoškolních aktivitách. V průběhu projektu se podařilo na 31 školách metodicky podpořit 77 učitelů, kteří sami vytvářeli výukové plány pro výuku metodou CLIL. Důraz byl kladen zejména na mezipředmětové vazby a praktické využití cizího jazyka. To se povedlo zejména při tvorbě cizojazyčných miniprojektů Krajiny za školou, kdy žáci se svými učiteli vyráželi do terénu s dobovými a současnými fotografiemi svého okolí. Změny ve svém okolí poté popisovali v cizím jazyce a publikovali fotografie na webových stránkách projektu, v sekci Krajina za školou. Konzultanti mezinárodní spolupráce komunikovali se zástupci škol a snažili se jim zprostředkovat spolupráci se školami zahraničními, pomáhali s tvorbou a náplní mezinárodních projektů, seznámili zástupce v možnostech získávání zdrojů pro financování těchto mezinárodních projektů. Neméně důležitou součástí projektu bylo taktéž prohlubování jazykových kompetencí učitelů základních škol, o které byl ze strany učitelů velký zájem. Využívali možnosti vzdělávání jak s jazykovými lektory, tak s rodilými mluvčími. Byl vytvořen e-learningový systém pro domácí přípravu.
|