Prvním krokem bylo vytvoření kurzu Jak vést žáky k podnikavosti (1 den), který obsahoval základní informace pro učitele k vedení zájmových kroužků. Tohoto kurzu se v září a říjnu 2014 zúčastnilo celkem 48 učitelů. Poté na jednotlivých partnerských školách zahájilo činnost 29 minipodniků a učitelé ve spolupráci s lektory vytvořili tematické plány a zaregistrovali svůj minipodnik v CEFIF. Jednotlivé minipodniky, do kterých se zapojilo celkem 458 žáků, zahájily činnost teoretickou přípravou v oblasti finanční gramotnosti a rozdělením rolí ve firmě. Důležitou částí práce většiny (23 z 29) minipodniků byl reálný miniprojekt spojený s tematikou sociálního podnikání. Žáci navazovali kontakty se sociálními subjekty ve svém okolí a nabízeli jim různé služby svých minipodniků, mj.:
- výlety, besedy či kurzy pro seniory
- výroba propagačních materiálů pro chráněné dílny
- organizace exkurzí a pořadů k sociální problematice
- spolupráce s různě postiženými spolužáky
Kromě sociálních subjektů navazovali také kontakt s odborníky z praxe. Ti navštívili školy, kde absolvovali besedy se žáky. Někteří umožnili žákům také exkurzi na své pracoviště (zahradnictví, truhlářská dílna, kavárna a další). Po celou dobu vedení minipodniku byli učitelé podporováni formou pravidelných koučinků s lektory formou webináře. A v lednu nebo únoru 2015 absolvovali navazující školení Jak podporovat rozvoj podnikavosti (1 den). V průběhu roku byly připravovány 3 veletrhy. Dohromady je navštívilo všech 29 minipodniků, prezentovalo své služby a výrobky. Veletrhu se účastnilo také několik odborníků z praxe, kteří sdíleli své zkušenosti se žáky. Lektoři také natočili dokumentární film, který dokumentuje průběh projektu a vytvořili podpůrný e-learningový modul o 4 lekcích. Minipodniky pokračovaly podle plánu až do června. V závěru projektu učitelé zhodnotili činnost svého minipodniku a společně s lektory vytvořili Metodiku využití fiktivních firem na ZŠ a Evaluaci aktivit studentských minipodniků na SŠ.
|