V rámci KA1 byla rozšířena stávající interní populariz. síť, prostřednictvím spec. kurzů byla zvýšena její kvalifikace a tím i kvalita a intenzita působení na CS. V rámci rozvoje strat. kompetencí pro popularizaci na VŠB-TUO byli akademičtí pracovníci a studenti proškoleni jak komunikovat s CS, jak propagovat a popularizovat PTO a výstupy věd. výzkumu. Vyškolení komunikátoři zajišťovali sběr informací pro popularizaci PTO a VaV, proces transformace informací do popul. formy a jejich distribuci k CS. Byly identifikovány produkty/výsledky VaV vhodné pro popularizaci, následně vznikla databáze popul. produktů, která byla formou brožury distribuována při prezentacích partnerům a pedagogům spolupracujících ZŠ a SŠ. Pro kontakt s CS byly provozován web a e-learning V rámci KA2 došlo k vytvoření funkční sítě popularizace se zapojením subjektů všech stupňů vzdělávání, centra VČ a výzkumných ústavů. Byl vytvořen systém pro kontinuální práci s talentovanými zájemci o VaV, včetně metodické příručky. Inovativní přístup byl pilotně ověřen formou společné spolupráce na inovativních produktech (mechatronika a stud. formule). Do realizace aktivit pro ZŠ byli úspěšně zapojeni i talentovaní žáci SŠ. Formou interakt. výstavy byl prezentován největší VaV projekt regionu, superpočítač IT4I. Výstava byla podpořena motivačními soutěžemi v oblasti PTO V rámci KA3 probíhala systematická práce s CS v oblasti seznamování se s VaV, rozvíjení technické tvořivosti a hlubšího pochopení PTO (kroužky, letní školy, workshopy). Vybrali jsme komplex odborných pracovišť a laboratoří, do kterých jsme realizovali exkurze pro žáky ZŠ a SŠ. Při výběru jsme kladli důraz na potenciál zajímavosti pracoviště a možností skutečně ukázat pokus a demonstrovat vědeckou práci. Projekt úspěšně pokračoval v nastartovaném procesu změn nevyhovující situace v popularizaci VaV a v systematické práci se žáky ZŠ a SŠ Aktivity projektu byly úspěšně ukončeny, plánovaných cílů bylo dosaženo, plánované výstupy byly splněny
|