Popis:
|
V období 1.3.2014 až 30.6.2015 probíhal pod garancí Univerzity Palackého projekt Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání. V rámci projektu bylo napříč všemi šesti klíčovými aktivitami zrealizováno velké množství jednotlivých činností, které dohromady připravily půdu pro to, aby se badatelská výuka mohla stát trvalou součástí činnosti jednotlivých účastníků projektu a aby i nadále ovlivňovala všechny dotčené cílové skupiny. Kromě aktivit, které proběhly v rámci projektu - workshopy, letní školy, semináře, vznikl i rozsáhlý soubor textových výukových materiálů a vědeckých kufrů, které jsou přímo určeny k opakování a dalšímu rozvíjení jednotlivých badatelských aktivit pro všechny cílové skupiny. Písemné dokumenty - teoretické poznatky shrnuté do čtyř publikací, metodiky letních škol, metodiky volnočasových kroužků, metodiky k vědeckým kufrům - byly zpracovávány ve spolupráci s partnery projektu, kterými byly základní a školy z regionu tak, aby byly připraveny v souladu s jejich potřebami a zohledňovaly veškeré praktické zkušenosti vycházející z workshopů uskutečněných v průběhu projektu. Vědecké kufry jsou soubory pomůcek, které dodržují principy badatelsky orientované výuky a za pomoci kterých je možné vést badatelsky orientovanou výuku jak ve školním vyučování tak při volnočasových aktivitách. Nedílnou součástí projektu je vytvoření subportálu bov.upol.cz, který je platformou, na které se shromažďovaly veškeré potřebné informace v rámci projektu, a který i nadále bude sloužit potřebám badatelsky orientovaných aktivit. Díky spolupráci s partnerem projektu Flora Olomouc vznikla zcela unikátní kategorizace reálných biologických objektů -stromů - na území města Olomouce, která za pomoci QR kódu a webové aplikace zakládá zcela unikátní prostor pro badatelskou výuku v oblasti arboristiky. I když projekt proběhl ve velmi krátkém čase, stanovené cíle se podařilo naplnit.
|