Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji realizoval Liberecký kraj ve spolupráci s 29 partnery - středními školami od září 2013 do června 2015. Uskutečnili se klíčové aktivity: V projektu bylo 18 metodických center, zaměřených na různé přírodovědné a technické předměty, fungujících jako platforma pro setkávání pedagogů SŠ a ZŠ. Pedagogové získávali např. informace o novinkách v oboru v rámci přednášek externích lektorů i pedagogů, vyměňovali si zkušenosti z výuky a získali či obnovili kontakty. Partnerské školy modernizovaly učebny a vybavení pro výuku přírodovědných a technických předmětů. Vybavení bylo využíváno jak v rámci běžné výuky, tak i projektových aktivit. Celkem tak bylo vynaloženo více než 20 milionů Kč. Jako jediná z aktivit byla aktivita č. 04 realizována přímo příjemcem, Liberecký kraj zorganizoval 32 kurzů badatelsky orientované výuky pro pedagogy ZŠ a SŠ napříč celým krajem. Kurzy byly děleny dle předmětů (fyzika, chemie, přírodopis/biologie a zeměpis). Přes počáteční nedůvěru se kurzů nakonec zúčastnilo 260 pedagogů (někteří vícekrát) a ohlasy cílové skupiny byly pozitivní. Partnerské školy hojně využívaly možnost exkurzí svých žáků do přírodovědných a technických expozic. Celkem se uskutečnilo 128 exkurzí pro více než 4000 žáků. Žáci SŠ navštěvovali celkem 54 volnočasových kroužků, zaměřených např. na Programování robotů nebo Meteorologii. Kroužky se konaly zpravidla 1x až 2x do měsíce, prošlo jimi přes 1800 žáků. Zásadní aktivitou pro vytvoření spolupráce SŠ a ZŠ byly projektové dny. Žáci ZŠ měli možnost využít vybavení SŠ a seznámit se s jejich prostředím. Celkem bylo uskutečněno 1061 projektových dnů pro cca. 17.500 žáků ZŠ. Volnočasové kroužky navštěvovali i žáci ZŠ. Celkem 23 bylo připraveno pro více než 600 žáků. Další informace k realizaci projektu jsou uvedeny v Příručce dobré praxe, která je přílohou závěrečné monitorovací zprávy.
|