Projekt byl zaměřen na rozvoj a zkvalitnění vzdělávání v přírodovědné a technické oblasti na středních a základních školách ve Zlínském kraji a to vzájemnou spoluprací škol, metodickou podporou pedagogů i cílenými investicemi do technického vybavení a zařízení. Cílem bylo také zvýšení zájmu o studium těchto oborů a zvýšení manuální zručnosti žáků ZŠ. V rámci spolupráce SŠ a ZŠ byly realizovány volnočasové aktivity pro žáky SŠ a ZŠ; další spolupráce pak probíhala formou sdílení odborných učeben, laboratoří, dílen a středisek praktického vyučování pro účely pravidelné povinné výuky žáků ZŠ. Současně proběhla i modernizace a technické dovybavení těchto prostor. Pedagogům byla poskytnuta metodická podpora, přínosem pro ně také byly znalosti a praktické zkušenosti získané při vzájemné spolupráci škol. Projekt byl realizován prostřednictvím 16-ti partnerů - středních škol (center přírodovědného a technického vzdělávání). V rámci projektu došlo ke zvýšení kvality výchovně-vzdělávacího procesu. Díky lepším pracovním podmínkám je možné využívat modernější metody výuky, což žáky motivuje k dalšímu vzdělávání - výsledkem je zvýšení zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, což také bylo cílem tohoto projektu. Přínosem projektu je nastartování a prohloubení vzájemné spolupráce SŠ se ZŠ, důležitá je také spolupráce škol se sociálními partnery, a to jak z firemní sféry, tak z vysokoškolského prostředí. Realizace projektu proběhla v souladu s plánem projektu, jeho harmonogramem a rozpočtem - byly naplněny očekávané cíle a výstupy projektu (monitorovací indikátory). Identifikovaná rizika byla řízena a eliminována a neměla tak na realizaci projektu významný dopad. V projektu byly uskutečněny všechny aktivity, a to v souladu s projektovou žádostí, případné odchylky v realizaci byly včas popsány v průběžných monitorovacích zprávách jako nepodstatné změny projektu; v rámci projektu nastaly celkem 3 podstatné změny.
|