Po dobu realizace projektu pedagogové vytvářeli:
- 1. krátkodobé výukové projekty (v rámci aktivity č. 1)
- 2. dlouhodobé výukové projekty (v rámci aktivity č. 2)
- 3. objekty pro i-tabuli (v rámci aktivity č. 3)
- 4. testy pro hlasovací zařízení (v rámci aktivity č. 4)
Vytváření jednotlivých výstupů spočívalo v: • vyhledání vhodného tématu • získání podkladů a informací pro daný výstup • zpracování výstupu Krátkodobé výukové projekty byly zpracovány v běžně užívaných programech - MS Office, objekty pro i-tabuli byly vytvořeny v programu Smart Notebook, verze 10 a testy pro hlasovací zařízení v programu Turning Point nebo Smart Response. Pedagogové prošli na začátku projektu školením, kde se naučili pracovat s potřebným softwarem. Krátkodobé výukové projekty, objekty a testy vytvářeli sami pedagogové. Naproti tomu dlouhodobé výukové projekty vytvářeli pedagogové ve spolupráci s žáky školy. Žáci především získávali informace (fotografie, mapy, …). Dlouhodobé projekty byly vytvářeny metodou learning by doing. Projekty, testy a objekty byly po vytvoření ověřeny v praxi - tj. přímo ve výuce. Pedagogové následně daný výstup upravili a teprve potom jej bylo možné šířit - tj. oficiálně využívat ve výuce na škole v Hodkovicích a předat dalším pedagogům na základních školách a víceletých gymnáziích. Šíření výstupů projektu probíhalo v celém Libereckém kraji:
- A. Testy, objekty a projekty (T-O-P) jsou zveřejněné na www.top6kliko.cz, kde jsou zdarma ke stažení
- B. Výměnné burzy a semináře -
• 5. 5. 2010 - výměnná burza na ZŠ v Českém Dubu • 26. 5. 2010 - seminář na ZŠ Skálova v Turnově • 20. 4. 2011 - výměnná burza na ZŠ v Tatobitech • 2. 5. 2011 - seminář na ZŠ v České Lípě • 4. 5. 2011 – seminář na ZŠ v Jablonci nad Nisou • 19. 4. 2012 - seminář na ZŠ T. G. M. v Hodkovicích n. Mohelkou • 23. 4. 2012 - seminář na ZŠ Žibřidice - Křížany • 25. 4. 2012 - seminář na ZŠ Přepeře • 27. 4. 2012 - seminář na ZŠ v Mníšku • 3. 5. 2012 - seminář na ZŠ Tatobity • 16. 5. 2012 - seminář na ZŠ Turnov Celkem se seminářů a výměnných burz zúčastnilo 207 pedagogů (25 mužů a 182 žen).
- C. Vytvoření manuálu pro vytváření T-O-P, jehož přílohou je CD se všemi vytvořenými produkty. Manuál vznikl ve dvou vydáních (v r. 2011 a v r. 2012). Tento manuál byl vždy předán účastníkům školení nebo byl zaslán na ZŠ, která si jej vyžádala.
Předmětem projektu byl vývoj, pilotní ověření a šíření (na ostatní ZŠ a víceletá gymnázia v kraji) výukových projektů pro I. a II. stupeň ZŠ, objektů pro interaktivní tabule a znalostních a motivačních testů pro hlasovací zařízení. K hlavním efektům projektu patřil důraz na mezipředmětové vazby, na využití ICT ve výuce, na podporu technických oborů, na rozvoj klíčových kompetencí žáků a na rozvoj partnerství školy a města. Cílem projektu bylo vytvoření, odzkoušení a rozšíření:
- a) nových nebo inovovaných výukových projektů
Krátkodobé projety - V rámci klíčové aktivity č. 1 již byly vytvořeny všechny plánované krátkodobé výukové projekty - tj. celkem 10 projektů pro 1. stupeň, 5 projektů pro druhý stupeň (pro humanitní předměty) a 5 projektů pro druhý stupeň (přírodovědné předměty). Při realizaci dlouhodobého projektu „Na spojnici Ještědu a Českého ráje“ vznikl také krátkodobý projekt „Město, na kterém nám záleží“. Při realizaci druhého dlouhodobého projektu „Pohled do historie nás inspiruje“ vznikl také krátkodobý projekt - „Průvodce expozicí“. Celkem tak bylo vytvořeno tolik výukových projektů, jako bylo uvedeno v žádosti. Cíl byl splněn na 100 %. Dlouhodobé projekty: • 1 projekt „Pohled do historie nás inspiruje“ • 1 projekt „„Na spojnici Ještědu a Českého ráje“ Cíl byl splněn na 100 %.
- b) nových sad výukových objektů pro interaktivní tabule
V rámci klíčové aktivity č. 3 již byly vytvořeny všechny plánované objekty pro i-tabuli - tj. celkem 11 objektů pro 1. stupeň (plánováno 10), 15 objektů pro druhý stupeň (pro humanitní předměty) a 16 objektů pro druhý stupeň (přírodovědné předměty) - plánováno 15. Plán počtu objektů pro i-tabuli tak byl splněn na více než 100 %.
- c) znalostních a motivačních testů pro hlasovací zařízení
V rámci klíčové aktivity č. 4 již byly vytvořeny všechny plánované testy pro hlasovací zařízení - tj. celkem 30 testů pro 1. stupeň (plánováno 30), 30 testů pro druhý stupeň (pro humanitní předměty) a 32 testů pro druhý stupeň (přírodovědné předměty) - plánováno 30. Plán počtu testů pro hlasovací zařízení tak byl splněn na více než 100 %.
- d) šíření výstupů projektu na 6 burzách a seminářích v Libereckém kraji
Celkem bylo uskutečněno 11 akcí, kterých se účastnilo 206 pedagogů především ze základních škol.
|