Obsahem projektu bylo vytvoření sítě spolupracujících škol, které zrealizovaly program DVPP zaměřený na zavádění moderních metod a forem výuky. Především se jednalo o metodu činnostního učení implementovanou do jednotlivých předmětů (matematika, český jazyk, anglický jazyk, prvouka a fyzika). Použité metody prokazatelně zvýšily míru zapojení žáků do výuky ve třídách vyučovaných absolventy celého programu DVPP. V rámci projektu byla vytvořena řada metodických materiálů podporujících výuku metodou činnostního učení a zvyšujících míru použití moderních technologií ve výuce. V úvodu projektu byly ve školách vybaveny multimediální učebny (celkem 19 učeben se sestavou interaktivní tabule, dataprojektor a notebook) a jednotlivé předměty byly podpořeny nákupem metodických materiálů a pomůcek. Materiály vzniklé v rámci projektu byly v dostatečném množství vytištěny a distribuovány do jednotlivých škol, řada materiálů je dostupná v elektronické podobě na webu projektu www.tvorivy-liberec.cz. Projekt výrazně podpořil školy zapojené v síti Tvořivých škol, které se přihlásily k používání metod činnostního učení. Podařilo se překročit původně plánované monitorovací indikátory v oblasti programu DVPP, který zahrnoval především kurzy činnostního učení pro jednotlivé předměty a dvě letní školy, dále pak školení zaměřená na osobnostní rozvoj a environmentální výchovu a také školení zaměřená na využívání IT. V rámci projektu byla vytvořena (nebo inovována) řada metodických materiálů – metodiky matematiky, výukové materiály – učitelská portfolia a interaktivní materiály, metodický film a pracovní listy (matematika a anglický jazyk). Důležitou součástí projektu bylo také vybavení škol moderní technikou (celkem 19 multimediálních učeben), pomůckami a dalšími metodickými a didaktickými materiály. Informovanost pro učitele i veřejnost zajišťují neustále doplňované a aktualizované webové stránky projektu www.tvorivy-liberec.cz, kde jsou kromě základních informací o projektu a metodice činnostního učení umístěny také výše uvedené metodické materiály. Ve videosekci lze také prohlédnout ukázky z hodin, kde školní lektoři názorně předvádí postupy činnostního učení v různých ročnících na jednotlivých partnerských školách. Plánované monitorovací indikátory byly dodrženy a v případě podpořených osob vysoce překročeny.
|