Popis:
|
Strategickým cílem předkládaného projektu bylo vytvoření dlouhodobě fungující platformy pro spolupráci v oblasti vzdělávání v regionu Jesenicka. Do této platformy byly zapojeny jednotlivé ZŠ z ORP Jeseník a město Jeseník, ale i další relevantní aktéři, kteří se věnují oblasti vzdělávání, volnočasovým aktivitám a další práci s dětmi, a další z kategorie NNO, ale i soukromých a veřejných institucí. Tento strategický cíl byl naplněn realizací následujících opatření:1. Realizace podpory žákům ohrožených studijním neúspěchem či předčasným odchodem ze vzdělávání, a to prostřednictví individuálně sestavených podpůrných programů na všech partnerských školách. Prostřednictvím týmu odborníků (mentor,asistent pedagoga, psycholog,apod.) bylo významně podpořeno inkluzivní vzdělávání, které bylo koordinováno prostřednictvím metodických setkání všech partnerských škol. 2. Tvorba sítě všech relevantních aktérů. Tito se pravidelně setkávali nad tématem inkluzivního vzdělávání. Tato setkání se odehrála ve třech rovinách - pro 1. st., pro 2. st. a pro 3. skupinu (výchovní poradci, metodici prevence), to vše za účasti asistentů pedagoga, speciálních pedagogů, psychologů, NNO, příspěvkových organizací apod. Prostřednictvím moderovaných diskuzí a sdílení příkladů dobré praxe došlo k řízenému řešení současné situace a implementaci nejlepších metod a postupů. 3. Vytvoření lokální strategie rozvoje základního vzdělávání vycházelo z principu komunitně vedeného rozvoje a prostřednictvím širšího zapojení strategických aktérů a jejich zkušeností došlo k vytvoření klíčového dokumentu. Realizací projektu došlo k aktivizaci regionu v oblasti vzdělávání a nastartování širší spolupráce vedoucí ke zvyšování kvality vzdělávání v místních školách a lepší reflexi aktuálních potřeb regionu.
|