Projekt "Učíme se moderně, učíme se pro život!" byl realizován v souladu s předloženou projektovou žádostí a s celkovou koncepcí projektu. V průběhu projektu jsme postupně naplňovali všechny klíčové aktivity projektu (KA). KA 01 byla zaměřena na vzdělávání pedagogů v oblasti moderních výukových metod (projektové výuky). V období dvou měsíců (09 - 10/2013) 8 zapojených pedagogů absolvovalo komplexní přípravu, zaměřenou na zařazení projektové výuky do předmětů matematika, chemie, fyzika a přírodopis. Celý vzdělávací program byl realizován v rozsahu 60 vyučovacích hodin, a to v poměru 12 hodin prezenční a 48 hodin distanční výuky. Smyslem celého vzdělávání bylo naučit pedagogy spolupracovat na jednotlivých stupních školy při tvorbě a realizaci dlouhodobých společných projektů, které povedou k propojení vědomostí dětí napříč jednotlivými předměty, zmírní jejich izolovanost a zvýší mezipředmětové vazby. V rámci KA 02 se naši pedagogové pod metodickým vedením intenzivně připravovali na implementaci získaných vědomostí do výuky vytvářením společných projektů. Každý pedagog vytvořil víc než 10 projektových úkolů, které byly zařazeny do společných mezipředmětových projektů. Projektové úkoly byly v průběhu KA 03 pilotně ověřeny a následně aktualizovány a dopracovány tak, aby byly reálně využitelné při další výuce:
- Pro 1. stupeň bylo vytvořeno celkem 6 společných projektů a 56 projektových úkolů.
- Pro 2. stupeň bylo vytvořeno celkem 9 společných projektů a 64 projektových úkolů.
KA 03 byla zaměřena na přímou implementaci projektové výuky do předmětů matematika, fyzika, chemie a přírodopis. Do tohoto pilotního zavádění projektové výuky bylo zapojeno 190 žáků 4. až 9. tříd naší školy. Celkem bylo odpilotováno a zfinalizováno 15 společných tematických projektů, obsahujících celkem 120 projektových úkolů. Konečným výsledkem této KA byla aktualizace Školního vzdělávacího programu v rozsahu zařazení inovace výuky předmětů matematika, fyzika, chemie a přírodopis. Hlavním cílem našeho projektu bylo zvýšení motivace žáků naší školy ke vzdělávání v technických a přírodopisných oborech a řemeslech zavedením projektové výuky do předmětů matematika, fyzika, chemie a přírodopis. Díky zařazení odborných exkurzí do všech tematických společných projektů se nám podařilo inovovat tyto předměty a zvýšit jejich atraktivitu a zájem u dětí. Dalším cílem našeho projektu bylo posílení mezipředmětových vazeb a odstranění izolovanosti jednotlivých předmětů. Díky projektu a zařazení společných mezipředmětových projektů do výuky se žáci naučili využívat svých znalostí napříč předměty a uvědomovat si tuto potřebu propojování znalostí a dovedností. Velkým přínosem našeho projektu bylo také posílení spolupráce mezi pedagogy, kteří byli do projektu zapojeni. Celý projekt se v konečném důsledku rozšířil na celou naši školu. V průběhu realizace projektu byl využíván webový portál určený pro distanční část vzdělávání pedagogů a poskytování informací o realizaci projektu: http://www.skolazh.cz/clanky/granty-a-dotace/projekt-modernizace-vyuky
|