Projekt řešil kariérní systém v oblasti školství, který umožní učitelům a ředitelům škol celoživotní zvyšování kvality jejich práce s návazností na motivující systém odměňování podle transparentních pravidel. Zvyšování profesionality a zlepšování pracovních podmínek pedagogických pracovníků je dlouhodobě jednou z priorit MŠMT. Pro naplnění této priority bylo nutné v rámci projektu vytvořit víceúrovňové standardy pro učitele a pro ředitele, popsat podmínky a možnosti kariérního postupu, připravit hodnoticí procesy a navrhnout institucionální a finanční zajištění celého systému. Hlavním cílem tohoto projektu bylo vypracovat karierní systém učitelů a ředitelů škol umožňující celoživotní zvyšování kvality jejich práce s návazností na motivující systém odměňování podle transparentních pravidel. Cílovou skupinu tvořili pedagogičtí pracovníci a vedoucí pracovníci škol, cíle projektu byly soustředěny na všechny druhy a typy škol bez ohledu na zřizovatele. Hlavní cílovou skupinou pro přímé zapojení do realizace projektu byli především učitelé a ředitelé základních a středních škol jako nejpočetnější zástupci pedagogických pracovníků i samotných účastníků dalšího vzdělávání. Nejdůležitějším výstupem projektu je čtyřstupňový Standard učitele, postavený na profesních kompetencích učitele a jejich gradaci směrem k rostoucí kvalitě práce učitele. Dalším z důležitých výstupů projektu jsou podklady pro návrh legislativních změn a finančních opatření. Dále je navrhován popis specializované činnosti mentora. Důležitou součástí zavedení kariérního systému je systém podpory v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, zejména vzdělávání k plánování profesního rozvoje, naplňování kompetencí stanovených ve Standardu učitele a vedení dokladových portfolií. Kariérní systém ředitelů je připraven ve fázi ucelené koncepce.
|