|
V rámci projektu byla vybavena počítačová učebna patnácti novými počítači a patnácti novými LCD monitory, byly zakoupeny počítačové výukové programy a pomůcky pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Učitelé vytvořili metodické příručky, které se skládají z podrobně připravených vyučovacích hodin a které podporují individuální práci žáků v PC učebně podle jejich schopností a potřeb. Dále vytvořili celou řadu interaktivních výukových materiálů, které jsou přičleněny k výše uvedeným metodickým příručkám. Všechny tyto materiály byly v průběhu projektu postupně ověřovány při práci s žáky. V rámci projektu jsme vytvořili informační příručky pro rodiče - Využití ICT k domácí přípravě žáků, ve kterých je pro každý ročník zpracován přehled vhodných programů a metodická doporučení pro práci s nimi. Byla navázána užší spolupráce s rodiči žáků. Rodiče žáků se SVP získali možnost zapůjčit si u dyslektické asistentky na 1. stupni řadu nových pomůcek a metodických materiálů, které jsou určeny právě pro práci s dětmi se SVP. Proběhlo 19 workshopů pro rodiče s dětmi, na kterých jsme rodiče seznámili s tím, které počítačové výukové programy jsou pro jejich děti vhodné. Poté si rodiče spolu se svými dětmi programy odzkoušeli. Pro rodiče žáků se SVP proběhlo 10 samostatných workshopů, kde byli podrobněji seznámeni s možnostmi využití programů při nápravě poruch učení. Byla vytvořena sada materiálů pro přípravu žáků na celostátně organizované matematické soutěže. Pro žáky 1. stupně jsme zorganizovali jedenáct a pro žáky 2. stupně šest nových školních soutěží. Byli proškoleni pedagogové - školení Rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí se SVP se zúčastnilo 12 pedagogických pracovníků, další dvě učitelky se zúčastnily individuálně dalších školení, která byla zaměřena na logopedii a efektivní práci s žáky se SVP.
|