V rámci odborné přípravy pedagogů získali vyučující Pv a Vv kmenové i partnerských škol nové vědomosti , dovednosti a seznámili se s méně známými a netradičními pracovními a výtvarnými technikami. Tyto znalosti uplatnili při zkvalitnění výuky Pv, VV, Informatiky , Základů informatiky a předmětů dotýkajících se životního prostředí a použili je při tvorbě vzdělávacích materiálů, které se staly součástí školních vzdělávacích programů. Bylo vytvořeno 10 produktů : Pv speciální školy, Pv I.st., Pv II.st. dívky , Pv II.st.chlapci , Vv speciální školy, Vv I.st. , Vv II. st., ICT spec.školy a I.st., ICT II.st., materiály s komponentou ŽP. Většina obsahuje prvky arteterapie a ergoterapie. Většina těchto vzdělávacích materiálů byla ověřena ve výuce a jsou přínosem pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami a mají návaznost na možnosti dalšího vzdělávání v našem regionu. O možnostech dalšího vzdělávaní a budoucího pracovního uplatnění byli žáci seznámeni na exkurzích a výjezdech do OU a SOU, malých firem a větších podniků . Tyto informace jim usnadnily profesionální orientaci. Činnost zájmových kroužků v kmenové i partnerských školách vedla ke smysluplnému vyplnění volného času žáků a k prevenci patologických jevů. Projekt splnil očekávaný cíl integrovat žáky se specifickými vzdělávacími potřebami do společnosti, zkvalitnit jejich vzdělávání a zvýšit tak jejich šanci absolvovat další stupeň vzdělávání a úspěšně se začlenit do pracovního života.
|