Popis:
|
Projekt reagoval na potřeby školy. Pomocí dotazníků a analýz byl vytyčen směr a cíle pro zlepšení kvality vzdělávání. Cíl. skupinami byli: 1) žáci 2) pedagog. pracovníci Hlavní cíle:
- 1 )rozsáhlé inovace ŠVP
- 2 )celková podpora žáka (důraz na AJ a ICT gramotnost)
- 3) vybudování efektivního kariérního systému pro žáky = mapováním rozvoje žáků (systematické testování), diagnostika a následná péče
- 4)zavádění nových vyuč. metod, organizač. forem a výuk. činností (důraz na mezipředmětové vazby) - prostřednictvím projektů, vlast. metod. listů, pomůcek, tvorby individuál. plánu a konzultací (ročníkové práce) Cíle byly naplněny:
- 1)inovace ŠvP; zefektivnění výuky všech předmětů
(používání nových metod, prostředků a forem práce; důraz na praktičnost = např. tvorba ročníkový prací, projektových a jazykových dnů, zapojení žáků v multimédiích; podpora jazykové a ICT gramotnosti žáků)
- 2) rozvoj jsme klíčových kompetencí žáků; podpora celkového rozvoje osobnosti samotného žáka, důraz byl kladen na praktické využívání všech žákovských klíčových kompetencí a sice prostřednictvím aktivního užívání cizího jazyka, modernizovaných ročníkových prací, multimediální výchovy, adapt. programů, projektových a jazyk. dnů; hmatatelným výstupem bylo zmapování a realizace exkurzí a aktivity v rámci EVVO (pro všechny žáky školy)
- 3) vybudování efektivního a kariérního systému; mapování rozvoje samotných žáků (prostřednictvím systematického testování, diagnostiky a následné péče)
- 4) podpora aktivní znalosti jazyka a ICT gramotnost žáka; zavedení praktické aktivity do výuky i mimo ni (projekty, projekt. a jazyk. dny, nová volnočasová aktivita "S angličtinou do EU", hodiny konverzace s rodilým mluvčím AJ, využívání nové didaktické techniky s elektronickými učebnicemi)
- 5) podpora vzdělávání u pedagogů; účast na vybraných typech školení (učitel v rámci projektu byl chápán jako "nástroj" ke zlepšení kvality vzdělávání na naší škole; pedagog nové získané poznatky a dovednosti přímo aplikoval v práci s žáky v rámci projektu = snažil se o rozvoj žákovských kompetencí).
|