Cílem projektu bylo vyzkoušet vliv využití multimediálních výukových materiálů ve výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných třídách na schopnost těchto žáků rychleji porozumět probíranému učivu, aby tak snížili svůj hendikep, který má vliv na jejich vzdělávání. Byly vytvořeny multimediální soubory pro výuku, které obsahovaly interaktivní prezentace pro interaktivní tabule a videosoubory s metodickými postupy řešení různých úkolů z českého jazyka, matematiky, anglického jazyka, vlastivědy a přírodovědy. Stěžejní bylo udělat ve spolupráci s externí firmou elektronické učebnice, které nebudou sloužit žákům jen ve škole, ale i mimo školu k procvičování a upevňování učiva. Důležitou součástí projektu bylo i vzdělávání učitelů zaměřené na práci s novými technologiemi (zejména tablety). Příprava učitelů byla zaměřena na to, jak tyto nové technologie využívat ve výuce. Kromě využívání hotových aplikací se vzdělávání zaměřilo i na vytváření vlastních jednoduchých multimediálních souborů pomocí volně dostupných aplikací. Důležitou skupinou v tomto projektu byli i rodiče žáků se SVP, pro které byly pořádány semináře se speciálním pedagogem, kde se učili společně se svými dětmi překonávat jejich výukové obtíže. Byly jim ukazovány postupy, které umožňovaly jejich dětem, aby nezůstávaly pozadu za svými spolužáky ve vzdělávání. Využívání multimediálních nástrojů je dnes pro děti přirozeným jevem, a tak jim zřízením multimediálního kroužku byla dána možnost realizovat se při tvorbě vlastních fotografií, prezentací a videí a svoje dílo pak prezentovat před svými rodiči.
|