Popis:
|
Projekt byl zahájen na jaře roku 2013. V prvních měsících probíhaly konzultace na jednotlivých zapojených partnerských školách, během kterých bylo vyjasňováno, jak by měly vypadat výstupy projektu, aby měly co nejlepší využití. Školy navrhovaly vlastní témata, která by využily ve výuce a realizační tým vyhodnocoval, do jaké míry je možné tato témata naplnit a jak je možné je naopak rozšířit, aby odpovídaly záměrům projektu (využití geoinformačních technologií, integrace materiálů ESA). Všechna tato témata byla probrána na společném setkání zástupců všech partnerských škol, zástupce Evropské kosmické agentury a zástupců realizačního týmu na semináři dne 14. června. Poté byla zahájena příprava vzdělávacích materiálů na dohodnutá témata. Příprava byla náročná, jelikož podobná témata se v Česku dosud prakticky nerealizovala, takže příprava trvala po celý zbytek projektu. Velkým přínosem pro realizační tým byla stáž tří jeho členů v sídle Evropské kosmické agentury na začátku října 2013, kde byly po jednání se zástupci ESA vybrány materiály, které by bylo dobré integrovat do českého prostředí. Byla zároveň nastíněna strategie další spolupráce s ESA. Od září 2013 ale byla realizována i pilotní výuka vytvořených materiálů. Ta se nejprve odehrávala na partnerských školách projektu, později se rozšířila i do škol nepartnerských. V září roku 2014 proběhly dva semináře určené pro zástupce nových škol, aby se seznámili s výstupy projektu a možnostmi zapojení do něj. To odstartovalo pilotní výuku ve velkých objemech. Ve výsledku bylo podpořeno více žáků, než kolik činil povinný monitorovací indikátor. Většina pilotní výuky byla realizována lektory realizačního týmu, neboť učitelé měli zájem o přizvání odborníků z projektu k nim do škol. V závěru projektu ale začali provádět pilotáže našich produktů i někteří učitelé z nepartnerských škol. V rámci projektu bylo také do partnerských škol dodáno 90ks tabletů, aby tyto školy mohly realizovat výstupy projektu vyžadující tablety.
|