Cílem projektu bylo zvýšit zájem žáků vyšších ročníků partnerských základních škol o přírodovědné a technické předměty a zlepšit efektivitu jejich výuky. Tím se přispělo k výchově osobností s přírodovědným rozhledem a technickou gramotností, které se dobře uplatní na trhu práce, budou mít osvojeny klíčové kompetence a budou schopny dobře pracovat v kolektivu. Toho bylo dosaženo jednak přímo (ovlivněním žáků, kteří se projektu aktivně účastnili), jednak nepřímo (vytvořením metodik, zapojením pedagogů a vytvořením sítě škol, v jejímž rámci docházelo k výměně zkušeností s výukou těchto předmětů). Tak projekt zefektivní výuku dotčených oborů i v příštích letech. Díky partnerství se školami byly vytvořené metodiky prověřeny v praxi a upraveny tak, aby dosahovaly co největšího efektu. Aktivitami byly zaměřeny především na přírodopis, fyziku, chemii a jejich interdisciplinární formy. Zaměřili jsme se na způsoby, které žákům i jejich pedagogům ukázaly, jak k těmto předmětům a jejich výuce přistupovat atraktivně, aby si k nim nalezli cestu (např. prostřednictvím volnočasových aktivit a využíváním internetu). Usilovali jsme o to, aby děti přistupovaly k informačním médiím v rámci jasných cílů (vyhledání užitečných informací, ověření jejich správnosti, komunikace a sdílení závěrů se členy dané zájmové skupiny). Z tohoto důvodu byly v projektu předkládány zábavné úlohy, jejichž řešení vyžadovalo aktivní a rozmyšlené používání počítače, nikoli jen konzumní používání moderních technologií. Pohybovými aktivitami v rámci výjezdových či odpoledních akcí byl zároveň podpořen zdravý životní styl dětí cílové skupiny. V projektu bylo dbáno na vyváženost aktivit statických (práce ve třídě, laboratoři, u PC) a pohybových (pohyb při aktivitách ve městě a přírodě). Byl vytvořen prostor jak pro individuální, tak i týmovou práci a rozvoj sociálních kompetencí účastníků.
|