Projekt Modernizace výuky přírodovědných předmětů pro 21. století byl zaměřen na modernizaci výuky přírodovědných předmětů včetně matematiky s důrazem na rozvoj klíčových kompetencí, využití ICT ve výuce a mezipředmětové vztahy. Cílem projektu byla inovace výuky přírodovědných předmětů s důrazem na zefektivnění a zvyšování kvality stávajících výukových strategií, a zavádění nových výukových metod. Projekt si dále kladl za cíl vytvořit podmínky pro individuální rozvoj vědomostí, dovedností a návyků žáků se zřetelem k posílení jejich přírodovědné a matematické gramotnosti. V rámci KA č. 1 projektu byly vytvářeny e-learningové kurzy, interaktivní výukové materiály, 2D a 3D didaktické filmové materiály, návody pro počítačové experimenty. Součástí bylo vzdělávání žáků i pedagogů, vytvoření nástrojů pro smysluplnou evaluaci a ověřování. Projekt byl zaměřen především na žáky Gymnázia Mikuláše Koperníka v Bílovci. Součástí realizace byla také školení pro pedagogy, kteří mají zájem výstupy projektu používat ve své každodenní praxi. Projektem bylo podpořeno 1332 žáků všech ročníků gymnázia a 35 pedagogů základních a středních škol, 5 pedagogů poskytovatelů služeb. V průběhu realizace KA č. 2 byly realizovány projektové dny a soutěže pro žáky základních škol. Realizace projektu rovněž vedla k zásadní změně materiálního vybavení školy v oblasti výuky přírodovědných předmětů s důrazem na zavedení nejmodernějšího vybavení a technologií v oblasti didaktických pomůcek, které podporují i v současné době často citovaný badatelský způsob výuky. V rámci realizace projektu jsme realizovali celkem 6 výběrových řízení z toho 3 v režimu zjednodušeného podlimitního řízení,které se řídí zákonem o veřejných zakázkách. V rámci zajištění publicity a pro podporu projektu byly vytvořeny internetové stránky projektu, dále byly publikovány články na webových stránkách projektu, školy a denním tisku. 2 x jsme se zúčastnili konferencí, kde byly prezentovány vytvářené výstupy projektu.
|