Projekt Finanční gramotnost pro 1. stupneň je tvořen třemi klíčovými aktivitami, které jsme v průběhu projektu realizovali. KA 1 byla zaměřena na další vzdělávání a podporu pedagogů k výuce FG prostřednictvím inovativních výukových metod a k inovaci ŠVP na jednotlivých školách v oblasti finanční gramotnosti, které byly do projektu zapojeny. Byl vytvořen systém spolupráce osmi zapojených základních škol. Se zapojenými školami byly uzavřeny smlouvy o spolupráci. Na každé škole byly vytvořeny odborné minitýmy, které tvořili dva učitelé z každé školy. Tito garanti se účastnili 3 výjezdních seminářů a dvou jednodenních seminářů, jejichž cílem bylo bylo získání širších odborných znalostí v problematice výuky FG a efektivních výukových metodách (kooperativní výuka, projektové vyučování), které je možné ve výuce využít. KA2 - V rámci této KA bylo realizováno 27 projektových dní v rozsahu 4 vyučovacích hodin pro 3. třídu a 5 vyučovacích hodin pro 4. a 5. třídu. Cílem bylo aktivně a poutavě seznámit žáky s FV prostřednictvím projektových dní s důrazem na propojení vyučovacích předmětů, rozvoj kompetencí žáků, práce s informačními zdroji a to vše v modelové situaci, která je snadno aplikovatelná na reálný život. Projektové dny vedli odborníci na téma finanční gramotnost a projektové vyučování. Tito odborníci vedli po každém projektovém dni také rozbor daného projektového dne s pedagogy. KA3 - učitelé/garanti průběžně na základě znalostí získaných v KA1, zaváděli výuku FG do svých tříd. Připravovali si podklady a pracovní listy k výuce a následně je ve výuce ověřovali. Každý garant/učitel v průběhu projektu realizoval minimálně 10 vyučovacích hodin na téma z FG. V průběhu realizace projektu měli učitelé/garanti k dispozici lektory/konzultanty, kteří se po domluvě účastnili výuky garantů/učitelů a následně s nimi výuku rozebrali. Každý garant popsal své zkušenosti s výukou v závěrečné zprávě za svoji školu. Výstupem této KA je tedy 8 závěrečných zpráv.
|