Popis:
|
Realizace projektu byla rozdělena do několika částí, které na sebe navazovaly nebo probíhaly souběžně. V první fázi realizace byly lektorským týmem zpracovány materiály pro prezentování vybraných technologií na partnerských ZŠ. V rámci aktivity bylo upuštěno od původně plánovaných souborů *.ppt prezentací, které byly nahrazeny krátkými videi. Zároveň lektoři pro CS připravovali populárně naučná skripta "Světem strojírenských technologií". V další fázi realizace probíhaly na jednotlivých partnerských ZŠ projektové dny, kde byla promítána výše uvedená videa doplněná o výklad lektorů spojený s ukázkami reálných předmětů, které žáky obklopují v běžném životě. Projektové dny na partnerských ZŠ byly realizovány v letech 2012, 2013 v období říjen - listopad a v omezeném rozsahu ještě v roce 2014. Důvodem byla strategie, aby všichni žáci, kteří se zúčastnili projektového dne na ZŠ, měli následně možnost zúčastnit se projektového dne v laboratořích TUL. Od ledna 2013 začala být realizována hlavní aktivita projektu, kterou byly projektové dny v laboratořích TUL. Smyslem aktivity bylo motivovat cílovou skupinu k zájmu o technickou oblast prostřednictvím "vlastní výroby drobných upomínkových předmětů" v rámci jednotlivých strojírenských technologií (obrábění, montáž, slévání, svařování, zpracování plastů a tváření kovů). Žáci při projektovém dni prošli 8 stanovišti: zpracování plastů - technologie vyfukování, zpracování plastů - technologie vstřikování, mikroskopie, tváření kovů, montáž kovových a plastových součástí, svařování, slévání, obrábění kovů. Za účast získali žáci na závěr projektového dne diplom a skripta. Při realizaci projektu bylo celkem podpořeno 1419 žáků 4. a 5. ročníků partnerských ZŠ. Na závěr projektu byla lektory natočena a sestříhána obsáhlejší videa se zaměřením na jednotlivé technologie popsané ve skriptech. Populárně-naučné DVD s videi a skripta tak vytvořila hlavní výstup projektu.
|