Geografické vymezení:
|
Středočeský kraj, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, Ústecký kraj, Liberecký kraj, Královéhradecký kraj, Pardubický kraj, Vysočina, Jihomoravský kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj, Zlínský kraj
|
Popis:
|
Smyslem projektu ?HEUREKA! Aneb podpora badatelských aktivit žáků ZŠ v přírodovědných předmětech? bylo pomoci pedagogům inovovat výuku přírodovědných předmětů, zatraktivnit je a zavést do výuky pedagogické postupy založené na badatelsky orientovaných metodách. Cílovou skupinou projektu byli žáci 2. stupně základních škol a žáci víceletých gymnázií v celé ČR (mimo hl. města Prahy) doplňkově také pracovníci škol (pedagogové). Metodicky projekt pracoval s metodami badatelsky orientovaného vyučování a kritického myšlení, byl kladen důraz na mezipředmětové vztahy a využití metod pedagogického konstruktivismu. Projekt si kladl za cíl, především poskytnout pedagogům výukové materiály pro doplnění a zatraktivnění výuky, zavést motivační metody s důrazem na badatelské a kritické myšlení, seznámit žáky s aktuálními vědeckými problémy a motivovat je pro studium přírodovědných oborů. Do projektu bylo zapojeno 8 partnerských škol (Dvořákovo gymnázium a Střední odborná škola ekonomická, Gymnázium Rýmařov, Základní škola a mateřská škola Palkovice, Základní škola Blansko, Základní škola a mateřská škola Hoštka, Gymnázium Šternberk, Základní škola Ostrava ? Poruba, Základní škola Vsetín), na kterých probíhala pilotáž výukových materiálů vytvořených během řešení projektu.
|