Projekt byl realizován ve spolupráci s 9 nefinančními partnerskými základními školami z Ostravy, Karviné, Bohumína a Kopřivnice, které vzdělávají až ze 100% žáky se sociokulturním znevýhodněním (dále jen SZ). Projekt byl rozpracován do čtyř klíčových aktivit dle harmonogramu plánovaných činností zaměřených na zvyšování kompetencí ped.pracovníků pro práci se SZ, zajištění včasné péče o děti se SZ a navázání spolupráce s jejich rodiči, předcházení školní neúspěšnosti a podporu pozitivního klimatu mezi školou a rodiči. Dílčí činnosti v rámci těchto realizovaných aktivit zároveň vedly k naplnění hlavního cíle projektu, kterým byla podpora školní úspěšnosti dětí a žáků se SZ a vytvoření motivujícího prostředí ke vzdělávání této cílové skupiny. Naplánované výstupy a monitorovací indikátory byly dosaženy, v některých případech překročeny. Cílovými skupinami projektu byli děti a žáci se SZ, jejich rodiče a pedagogičtí pracovníci. Vlastní řízení projektu bylo s ohledem na účast partnerů složitější, nicméně bez nich by projekt nebylo možno realizovat. Partnerstvím docházelo k možnosti využívání a sdílení zkušeností se vzděláváním těchto žáků. Právě tímto sdílením mohlo být využito a odzkoušeno co nejvíce preventivních prvků, které brání předčasnému odchodu této cílové skupiny ze vzdělávání. Vzhledem k plánovanému rozpočtu bylo uspořeno 19,55 % finančních prostředků. Významných zdrojem úspor byla výběrová řízení na zajištění ubytovacích a stravovacích služeb. Naše organizace v rámci společných výběrových řízení dosahuje výhodné ceny dodávek a služeb. Dalších úspor se dosáhlo například v kapitole 1 osobní náklady (soc. a zdrav. pojištění), 5 - odborné služby, kdy se většinu odborných lektorských služeb podařilo zajistit v rámci DPP, a v kapitole 7 - Přímá podpora (vstupné na exkurze - ve velké míře bylo pro CS zdarma). V průběhu realizace došlo z organizačních důvodů ke třem změnám v realizačním týmu (změna na pozici věcného manažera 2x a finančního manažera).
|