Projekt byl zahájen v roce 2012 a jeho hlavním cílem bylo zvyšování kvality vzdělání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách v Moravskoslezském kraji. Zvyšování kvality vzdělání bylo dosahováno pomocí zavádění expresivních terapií (muzikoterapií a arteterapií), dále pak vytvořením nového metodického nástroje pro výuku a také dalším vzděláváním pedagogických pracovníků. Prvním krokem pro zlepšení kvality vzdělání bylo zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků tak, aby mohli aktivně zavádět zmíněné expresivní terapie do výuky. Tohoto zvýšení bylo v rámci projektu dosaženo jak samostudiem dané problematiky, tak především absolvováním celkově 12 kurzů z oblasti arteterapií (6 kurzů) a muzikoterapií (6 kurzů), supervizí zavádění těchto kurzů do výuky zkušenými odborníky v oboru a v neposlední řadě také absolvováním dvou workshopů se zahraničními lektory (Irsko a Slovensko) a 6denní zahraniční stáží ve Slovenské republice. Zavádějící pedagogové měli během celého projektu řadu příležitostí k setkání, které aktivně využívali a na těchto setkáních si vyměňovali zkušenosti a nápady, které získali během zavádění expresivních terapií na svých školách. V průběhu projektu byla připravena také metodika, jež je tvořena teoretickými a praktickými poznatky, strategiemi a náměty. Poslední aktivita, která byla v rámci projektu realizována byla závěrečná konference, na níž vystoupila řada odborníků na arteterapie a muzikoterapie, zavádějící pedagogové zde prezentovali své zkušenosti širší veřejnosti a té taktéž byla představena metodika zavádění expresivních terapií. Veškeré aktivity jež v rámci projektu měly proběhnout byly úspěšně dokončeny a vyhodnoceny jako velmi úspěšné s řadou pozitivních hodnocení a ohlasů jak ústních tak i písemných. Zavádějící pedagogové neustále vyzdvihovali dobré výsledky, kterých byli schopni díky expresivním terapiím dosáhnout při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
|