Projekt si kladl za cíl vytvořit webovou sbírku příkladů z matematiky, naplnit ji úvodní sadou příkladů a ověřit ve výuce. Důraz byl kladen na to, aby sbírka správně zvládala matematikou symboliku (což je ve webovém prostředí obecně problém), maximální uživatelskou přívětivost a možnost učitelů tvořit si vlastní tématické sbírky - podle potřeb žáků. V první fázi projektu byla vytvořena webová sbírka, implementovány definované funkce. V následující fázi došlo k naplnění sbírky cca 3 000 příklady. Příklady tvořili učitelé základních a středních škol, takže byly využívány příklady opravdu z praxe. Již v této fázi bylo ovládání sbírky přizpůsobováno postřehům a potřebám tvůrců. Po této fázi došlo k ověřování využití sbírky ve výuce. Sbírka (a zvláště uživatelské sbírky) byla využívána na základních a středních školách v běžné výuce - a to jak v matematice, tak na matematiku zaměřených seminářích. Pořád docházelo k doplňování příkladů podle požadavků ověřovatelů a rovněž s ohledem na naplnění všech definovaných kapitol. Rovněž došlo k vytvoření generátorů příkladů - žáci si mohou nastavit vygenerování zadání příkladů - zkontrolovat výsledek - nechat vygenerovat nový příklad - a to libovolně krát. V závěrečné fázi pak došlo k doprogramovávání sbírky podle postřehů uživatelů - ověřovatelů a tvůrců, tak aby byla pro učitele co nejpřínosnější a co nejjednodušeji ovladatelná - i tyto nové implementace byly ověřovány ve výuce. V průběhu realizace projektu docházelo k diseminaci výstupů na konferencích i školeních učitelů tak, abychom dosáhli co nejširší zpětné vazby a mohli přizpůsobit sbírku potřebám výuky na různých typech škol. V současnosti existuje funkční sbírka naplněna více než 6 000 příklady a více než 40 generátory.Sbírku nyní využívá přes 160 učitelů (a další přibývají), kteří vytvořili cca 250 sbírek. Projekt naplnil své cíle - existuje funkční webová sbírka definovaných vlastností, je využívána učiteli a ti tvoří uživatelské sbírky - se správnou mat. symbolikou
|