Popis:
|
Projekt byl zaměřen na problematiku žáků základních škol. Jejich malý zájem o přírodovědné předměty a tradiční řemesla,především pak sadařství. Záměrem bylo zvládnout koordinaci praktických cvičení v přírodě (v terénu) a klasické výuky v učebně. Plánované aktivity byly zacíleny na zapojení přírodního prostředí v rámci pozemku základní školy. Na tomto pozemku byl vytvořen během realizace projektu učební sad k pozorování a zkoumání. Cílem bylo vytvořit metodiku výuky, která obsahuje zapojení tradičního řemesla sadařství do výuky na základní škole a která bude zároveň využívat klasické předměty, vyučované na základní škole, jako jsou chemie,biologie, zeměpis atd. Obsahem tohoto projektu byla klasická výuka i terénní cvičení, zacílené na všechno, co nějak souviselo se sadařstvím. Cílovou skupinou byli žáci 2. stupně základní školy (6. - 9. třídy). Účelem projektu bylo navrátit mladé generaci vztah k tomuto tradičnímu řemeslu a především k tradičním hodnotám a navázání kořenů, pojících člověka k půdě již odnepaměti.
|