Popis:
|
Základní motivací pro zpracování projektu byla perspektiva výrazného zkvalitnění výchovně vzdělávacího procesu rozšířením a zkvalitněním poradenských služeb na školách zapojených do projektu - ZŠ a ZUŠ Jabloňová, ZŠ Švermova a ZŠ Sokolovská. Projekt propojil služby poskytované výchovným poradcem a metodikem prevence se službami školního psychologa. Vznikla tak struktura školního poradenského pracoviště podporující výchovně vzdělávací proces. Psycholog před započetím realizace projektu na škole nepůsobil. V rámci realizace projektu získali učitelé kompetence ke schopnosti samostatně řešit výchovné a vzdělávací problémy. V této oblasti dobře fungoval informační web projektu, kde měli pracovníci k dispozici jednotlivé případy a pedagogické materiály. Na všech třech školách vzniklo a nyní funguje poradenské pracoviště, které žákům pomáhá, když mají potíže se špatným prospěchem a hrozí jim, že nedokončí školu, mají osobnostní, vztahové a podobné problémy, neumějí se rozhodnout, jaký obor a škola jsou pro ně vhodné. Rodiče žáků uvítali kvalitativní změny v péči o své dítě a zlepšil se jejich vztah a důvěra ke škole. Ostatní žáci pak zaznamenali výrazné zklidnění klimatu v jednotlivých třídách.
|