Projekt proběhl ve dvou etapách. V první etapě probíhaly práce na vytváření metodiky a setu metodických materiálů přizpůsobených potřebám dětí se SVP (audiovizuální DVD, publikace s jazykovými aktivitami a pracovními listy, interaktivní hry, obrázkové karty, slovní zásoba). Sety metodických materiálů byly následně rozeslány na všechny dětské domovy ze sedmi cílených krajů ČR. Vytvořené metodické materiály jsou rovněž k dispozici v samostatné sekci portálu www.english-time.eu V druhé fázi projektu pak probíhalo přímé působení metodických týmů v zapojených dětských domovech ze sedmi krajů ČR (Středočeský, Plzeňský, Karlovarský, Ústecký, Liberecký, Královéhradecký, Pardubický). Metodické týmy složené z českého školitele a školitele rodilého mluvčího působily přímo v jednotlivých dětských domovech, kde realizovali semináře pro zapojené vychovatele a neformální jazykové vzdělávání v kroužcích pro děti. Na seminářích byli vychovatelé seznámeni s metodikou projektu, vytvořenými metodickými materiály a jejich používáním v jazykových kroužcích. Každý zapojený vychovatel získal na semináři vlastní set metodických materiálů. Při realizaci jazykových kroužků pak měli vychovatelé možnost zapojit se či sledovat práci s materiály v praxi. Vychovatelé dále využívali odborných konzultací ze strany českých školitelů. Školitelé rodilí mluvčí absolvovali se zapojenými dětmi přibližně 12 lekcí v jazykovém kroužku zaměřených na různá témata. Děti tak měly možnost osvojit si inovativní a hravou formou základy anglického jazyka ve svém prostředí. Kroužky přinesly dětem edukativní zábavný program a zbavily je ostychu z komunikace v angličtině. Do projektu se zapojilo 45 dětských domovů a bylo úspěšně podpořeno 423 dětí a 224 vychovatelů, tedy o mnoho více než bylo původně plánováno. Zapojení vychovatelé jsou nyní schopni samostatně používat vytvořené metodické materiály a realizovat jazykové kroužky s dětmi ze svých dětských domovů.
|