Projekt byl zahájen 1. 1. 2013. Pedagogům a zaměstnancům školy byli představeni noví zaměstnanci, kteří budou zajišťovat realizaci projektu. Konkrétně se jednalo o psycholožku, lektorky ŠPP, kontaktní pracovnici a tutorku lektorů workshopů. Všichni byli seznámeni se záměry, cíli a harmonogramem realizace projektu. Začátkem měsíce května se uskutečnil první adaptační pobyt pro žáky 3. tříd. V průběhu realizace projektu pak byly realizovány i další ADaP a to konkrétně na přelomu měsíce září a října pro žáky 6. tříd. Takovýto průběh ADaP pokračoval i v následujícím roce. Přínos adaptačních pobytů oceňují nejen pedagogové, kteří pozorováním chování žáků a konzultací s přítomnou psycholožkou se mohli lépe připravit na neočekávané situace v běžném školním roce. Kladné reakce jsou zaznamenány i ze strany rodičů- neformální setkání rodičů, žáků, pedagogů i psycholožky odbourává bariéry mezi školou a rodiči. Všechny adaptační pobyty byly realizovány partnerem projektu Ulitou- domem dětí a mládeže. Vznik nového pracoviště - školní poradenské pracoviště si ihned získalo své příznivce. Zavedení pozice psychologa se ukazuje jako šťastný krok, neboť služby, které poskytuje, hojně využívají nejen pedagogové, ale i žáci a jejich rodiče. Lektorky ŠPP potom na základě spolupráce s psycholožkou a pedagogy mohou intenzivněji pracovat s žáky, kteří vyžadují větší pozornost ať již krátkodobě nebo v některých případech i dlouhodobě. Kontaktní pracovnice se stala prostřednicí mezi ŠPP a zákonnými zástupci žáků. Tutor lektorů workshopů vytipoval z řad studentů gymnázia vhodné adepty k práci s dětmi. Tyto studenti prošli počátečním testováním a bylo vybráno 7 studentů, kteří začali pracovat s doporučenými žáky 1. stupně na docvičování učiva nad rámec běžné výuky. Lektoři s žáky pracovali vždy jedenkrát týdně dle požadavků pedagoga a potřeb jednotlivých žáků. V rámci projektu byly uskutečněny i dva vzdělávací semináře pro pedagogy školy ke zlepšení komunikačních dovedností.
|