Realizací projektu byla zvýšena kompetence žáků pro udržitelný rozvoj za pomoci místně ukotvené učení, za využití mezi předmětových vazeb a zejména získáváním zkušeností, prožitků a zážitků během výuky ze světa "za školou", kde tímto "za školou" je myšleno nejbližší okolí školy a přilehlý region, protože právě zde se vytváří vztah k domovu a zde žáci tráví většinu volného času. Dílčími cíli projektu bylo ve spoluprací s partnerskými školami vytvořit zázemí a metodickou podporu pro rozvoj místně ukotveného učení, ověřit tyto postupy v praxi a v běžné školní výuce a vytvořit metodické postupy pro využití míst od školních zahrad do přírodně cenná a regionálně významná místa v okolí škol. K dosažení těchto cílů byly realizovány tři klíčové aktivity. První se věnovali rozvoji a využití školních zahrad ve výuce. V rámci aktivity byly postupně budovány zahradní učebny, zahradní výukové prvky (broukoviště, bylinkové a trvalkové záhony apod.), vzděláváni pedagogové, vytvářeny školní vzdělávací programy pro využití zahrad ve výuce a tyto programy byly následně pilotně ověřovány ve výuce. Pracovníci projektu vedli vzdělávání akce pro pedagogy a metodicky podporovali tvorbu školních výukových programů. V rámci druhé aktivity byly vytipovány čtyři přírodně cenné lokality, byl proveden průzkum a zmapování těchto lokalit, byly vytvořeny terénní výukové programy, které byly následně pilotně ověřeny v praxi. V rámci třetí aktivity byly vytvořeny rozsáhlé třídílné blokové výukové programy, které mapují historii tradice řemesel na Vysočině, tradiční způsoby zemědělské výroby na Vysočině a zpracovávají téma domova. Tyto programy byly následně pilotně ověřeny v praxi. V rámci této aktivity byl uspořádám dvoudenní výukový seminář o možnostech využití místně ukotvených programů a jejich zapojení do běžné výuky. Všechny aktivity projektu byly pro účastníky díky podpořeny z OP VK zdarma.
|