Prostřednictvím projektu byl přenesen do podmínek ČR nástroj čtenářských klubů a jejich pravidelné fungování v městských i venkovských ZŠ v 6 krajích. Bylo zvýšíno odborné vzdělání a kompetence učitelů, knihovníků a zástupců NNO v aktivitách souvisejících s vedením klubu a ve specifických postupech rozvíjení čtenářství při práci s dětmi se SVP, které pocházejí z nečtenářského prostředí, přístup ke knihám, ZŠ byly dovybaveny knihami. Byla připravena a ověřená metodika fungování čten. klubu. V KA1 jsme pro české podmínky adaptovali zahr. zkušenosti se čtenář. kluby, proškolili pedag. pracovníky, připravili předklady metodických materiálů. Výstupy: souhrnné produky (Obsah 3den. kurzu, písem. koncept organizace fungování ČK (2x), sumariz. dokument k zahr. zkušenostem (5x). V KA2 bylo ustaveno a vybaveno 21 čten. klubů ve 13 ZŠ a po celou dobu projektu je navštěvovaly děti 1. st., resp. MŠ. Výstupy: motivační materiály (2x certifikát lodníka, ostatní vyrobeny přímo pro kluby, ukázky v jednotl. MZ). V KA3 probíhala průběžně velmi intenzivní a různorodá metodická podpora od interního týmu, externích konzultantů i mezi jednotlivými kluby. Dělo se tak během klub. setkání (desítky písemných záznamů postřehů z koučingu, z nichž vyšly zvlášť vypracované metodické materiály), formou výměny zkušeností mezi příslušnou ZŠ a klubem (což jsme průběžně dokladovali tabulkou shrnující poznatky z této výměny), dále v rámci společných čtvrtletních setkání (jejichž průběh dokládáme také desítkami zápisů odevzdaných v jednotlivých MZ). Z těch vznikla řada metodických materiálů. Konkrétně jde o tyto skupiny souhrnných produktů: a) dopisy v lahvi, b) odborné metodické texty, c) texty/zápisy z metodických konzultací od externistů, d) 39 lekcí, e) 8 odborných a graficky zpracovaných pracovních listů (přesný výčet názvů položek tvořícíh jednotlivé okruhy konečných výstupů z KA3, je uveden dále v části Výstupy. V KA4 jsme shromažďovali četné metodické poznatky, šířili jsme dobrou praxi čtenářských klubů a vytvořili jsme hlavní výstupy (současně MI) projektu, tedy metodiku S knihou po škole, jejímž důležitým podkladem byla Výzkumná zpráva k evaluač. šetření projektu, dále jsme vytvořili Sadu videosekvencí metod. podpory (tvoří ji 23 spotů Metody a postupy, 9 spotů Školní čtenářské kluby-podzim, 9 spotů Školní čtenářské kluby-jaro, 14 spotů Představování knih.) Vše uvedené je součástí licenční smlouvy.
|