Cílem projektu byla inovace výuky a rozvoj spolupráce mezi základními školami v městě Liberci v oblasti výuky přírodovědných předmětů pro 2. stupeň ZŠ (fyzika, chemie, přírodopis, zeměpis). Cílovou skupinou byli žáci 2. stupně základních škol ve městě Liberci a učitelé partnerských škol. Do škol byly dodány moderní měřící systémy se senzory, dataloggery a také výukový software. Byl sestaven realizační tým, který se skládal ze zástupců žadatele a zástupců partnerů v projektu - pedagogických a vedoucích pracovníků (v pozici metodiků) partnerských škol. Realizace projektu byly dělena na klíčové aktivity: č. 1 Síťování - zahajovací a konečný seminář, č. 2 Vzdělávací semináře jak využít a pracovat s moderními měřícími systémy ve výuce přírodovědných předmětů, č. 3 Tvorba vlastních experimentů, č. 4 Zajištění zpětné vazby od žáků a přehlídka nejlepších pokusů. Vybrané aktivity byly zajišťovány dodavateli služeb. Učitelé zapojení do projektu byli proškoleni ve využívání senzorů a využívání sw. Současně byli učitelé proškoleni jak vytvářet experimenty, jaké jsou náležitosti experimentů a jak experimenty používat při tvorbě výukových hodin.V projektu vytvořené experimenty byly ověřovány učiteli a žáky v praktické výuce. Plánováno bylo zapojení v projektu1519 žáků 2. stupně ZŠ, 42 učitelů základních škol a vytvoření čtyř výukových modulů, každý se 105 výukovými hodinami. Školení absolvovalo celkem 40 pedagogů, do aktivit projektu bylo zapojeno 1502 žáků a byl vytvořen jeden inovativní produkt. Byly vyhodnoceny nejlepší vytvořené experimenty. Všechny v projektu vytvořené experimenty jsou volně dostupné na webovém portálu moderniskola.info. Pedagogové zařazení do projektu oceňovali rozšíření znalostí a dovedností v souvislosti s využíváním moderních měřících přístrojů při výuce.
|