Název projektu:
|
Tvořivá škola - čtení a psaní s porozuměním
|
Registrační číslo:
|
CZ.1.07/1.1.00/08.0066
|
Typ projektu:
|
individuální projekt ostatní (IPo)
|
Prioritní osa:
|
Prioritní osa č. 1: Počáteční vzdělávání
|
Oblast podpory:
|
Zvyšování kvality ve vzdělávání
|
Geografické vymezení:
|
Středočeský kraj, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, Ústecký kraj, Liberecký kraj, Královéhradecký kraj, Pardubický kraj, Vysočina, Jihomoravský kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj, Zlínský kraj
|
Doba realizace:
|
od 1. listopadu 2009 do 31. října 2012
|
Celková alokovaná částka:
|
28 574 463,30 Kč
|
Webová stránka:
|
http://www.cteniapsani.cz
|
Popis:
|
Cílem projektu bylo zavádění nových kurikulárních dokumentů do praxe a podpora kurikulární reformy. Projekt byl zaměřen na inovaci a implementaci ŠVP s akcentem na rozvoj dovedností žáků ve čtení, zlepšení čtenářské gramotnosti a schopnosti porozumění psanému textu. Uvedeného cíle projekt dosáhl formou zavádění nových metod čtení a psaní s porozuměním do výuky, spolupráce sítě ZŠ, realizací akcí DVPP, šířením dobrých zkušeností, tvorby nových materiálů a zaváděním systému interní evaluace. Důvodem realizace projektu bylo nízké povědomí o kurikulární reformě a skutečnost, že absence moderních metod ve výuce Čj způsobuje nedostatečný rozvoj čtenářské gramotnosti, klíčových kompetencí žáků a předčasné ukončení vzdělávání řady žáků ZŠ. Projekt dále rozvíjel projekt Tvořivá škola realizovaný v OP RLZ, který založil síť 735 ZŠ z celé ČR (www.tvorivaskola.cz) a vytvořil Modelový ŠVP pro 2. stupeň ZŠ.
|